تحویل اولین A321neo شرکت Cebu Pacific

شرکت Cebu Pacific بزرگترین ایرلاین اقتصادی فیلیپین اولین ایرباس A321neo خود را تحویل گرفت، ناوگان ایرباس های این شرکت که در شهر مانیلا مرکزیت دارد از 43 فروند خانواده A320 و 8 فروند A330 تشکیل شده است.

این شرکت در جهت برنامه نوسازی ناوگان خود سفارش 32 فروندی A321neo را به ایرباس داده است و تعداد 5 فروند را هم از شرکت ایرلندی Avolon (که یک شرکت خرید و فروش هواپیما است که در دابلین مستقر است) دریافت خواهد کرد.

این شرکت به علت بازده بالا، راحتی و برد پروازی زیاد هواپیمای تک راهرو و نسل جدید A321neo را انتخاب کرده است تا شبکه پروازی خود را در سرتاسر آسیا گسترش دهد، ایرباس‌های جدید این شرکت دارای 236 صندلی در یک کلاس پروازی (اکونومی یا اقتصادی) خواهند بود که از موتورهای کانادایی پرت اند ویتنی (Pratt and Whitney) در آنها استفاده خواهد شد.

ایرباس A321neo یکی از پرفروشترین هواپیماهای جهان در خانواده تک راهرو‌ها است که از سال 2010 که معرفی شده است بیش از 6100 فروند از این هواپیما توسط 100 شرکت سفارش شده است. در این هواپیما از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده شده است، طراحی مدرن کابین باعث راحتی مسافران و موتورهای نسل جدید این شرکت باعث کاهش مصرف سوخت به میزان 20% میشوند، این هواپیما همچنین با کاهش 50 درصدی آلودگی‌های صوتی در مقایسه با نسل قدیمی مزیت های محیط زیستی خاص خود را دارد.

منبع:ایرباس