راه اندازی پرواز مستقیم تهران به کاراکاس با هواپیمایی ماهان

پرواز مستقیم به کاراکاس

بر اساس گزارش ها در روز دوشنبه پرواز مستقیم از تهران به کاراکاس ونزوئلا راه اندازی شد. بر اساس گزارش رویترز همزمان با اینکه ایران حمایت خود را از دولت ونزوئلا در برابر مخالفان تحت حمایت امریکا در این کشور اعلام کرده است، شرکت خصوصی هواپیمایی ماهان ایران خط پرواز مستقیم به کاراکاس در ونزوئلا را راه اندازی نمود. بر اساس این گزارش گفته شده است که رسانه ها به نقل از رضا جعفرزاده به عنوان سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرده اند که این خط هوایی پرواز مستقیم به کاراکاس از اوایل روز دوشنبه شروع به کار کرده و در اولین پرواز خود تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه ایران را عازم کشور ونزوئلا نموده است. با الی گشت همراه شوید تا در مورد خبر راه اندازی پرواز مستقیم به کاراکاس توسط هواپیمایی ماهان بیشتر بدانید.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران همچنین عنوان کرد که هیاتی نیز شامل قائم مقام و مسئولان شرکت ماهان نیز به کاراکاس سفر کرده تا در خصوص تداوم این پروازهای مستقیم میان دو کشور توسط شرکت هواپیمایی ماهان با مقامات ونزوئلا مذاکره نمایند. لازم به ذکر است که پرواز مستقیم به کاراکاس از تهران ۱۶ ساعت به طول می انجامد و پرواز امروز به وسیله هوایپمای ایرباس ۳۴۰ سری ۶۰۰ با رجیستر EP-MMR شرکت هواپیمایی ماهان صورت گرفته است. نخستین پرواز مستقیم به کاراکاس از تهران توسط شرکت هواپیمایی ماهان در حالی انجام می شود که ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۱ تحریم هایی را علیه شرکت هواپیمایی ماهان برقرار کرده است. حال در زمانی که تنش ها و درگیری ها در ونزوئلا بالا گرفته است، ایران از دولت ونزوئلا در برابر آمریکا حمایت کرده است. علاوه بر ایران، کشورهای بزرگی همچون روسیه، چین و ترکیه نیز از دولت مادورو حمایت می کنند.

کشور ونزوئلا ماه ها است که به دلیل دخالت های خارجی و همچنین اعمال تحریم با چالش های اقتصادی، اجتماعی وکمبود مواد غذایی و دارو و حتی نیازهای اولیه رو به رو شده است. خوان گوایدو که به عنوان رهبر مخالفان ونزوئلا شناخته می شود پس از اینکه مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری انجام گرفت خود را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور اعلام کرده وکشورهایی مانند آمریکا نیز بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. علاوه بر این برخی از کشورهای آمریکای جنوبی نیز در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.

خطوط شرکت هواپیمایی ماهان که امروز پرواز مستقیم به کاراکاس از تهران را راه اندازی کرده است دارای ۷ عدد هواپیمای ایرباس ۳۴۰ سری ۶۰۰ می باشد. این سری از هواپیماهای ۴ موتوره ایرباس دارای برد بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و توانایی حمل بیش از ۳۰۰ مسافر را در خود دارد. راه اندازی این خط هوایی مستقیم توسط شرکت هواپیمایی ماهان از سوی دیگر می تواند به گردشگری نیز بسیار کمک کند. با راه اندازی این مسیر پروازی، قاره آمریکای جنوبی که دسترسی و برنامه ریزی سفر به آن برای ما ایرانیان مشکل به نظر می رسید تسهیل خواهد شد. بدین ترتیب می توان امیدوار بود تا تورهای گردشگری در آمریکای جنوبی نیز به زودی با سطحی وسیع تر راه اندازی شود.