شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز‌ از بوئینگ‌های 737 استفاده نمی‌کند

شرکت هواپیمایی «ساوت‌وست ایرلاینز‌» آمریکا استفاده از بوئینگ‌های 737 مکس را تا ماه آگوست کنار گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ABC نیوز، شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز‌ آمریکا اعلام کرد: استفاده از هواپیماهای بوئینگ 737 مکس خود را تا ماه آگوست متوقف کرده است.

این مسئله باعث می‌شود که بسیاری از شهروندان آمریکایی تابستان پرهزینه‌تری را با استرس بیشتر سپری کنند چرا که ساوت وست‌ایرلاینز ارزان‌ترین بلیت هواپیما را در آمریکا ارائه می‌دهد.

این شرکت هواپیمایی بزرگترین دارنده ناوگان هواپیماهای بوئینگ در جهان است و زمین‌گیر شدن بوئینگ‌های 737 مکس این شرکت تا ماه آگوست به آن معناست که در پیک سفرهای تابستانی شهروندان آمریکایی در ماه جولای از این هواپیماها استفاده نخواهد شد و آنها باید هزینه بیشتری برای خرید بلیت بپردازند.

تام نیلون مدیرعامل شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز‌ آمریکا اعلام کرده است که این اقدام که دو ماه بیشتر از میزان برنامه‌ریزی شده است با هدف جلوگیری از لغو پروازها در لحظه آخر در زمان سفرهای تابستانی انجام می‌شود.

در صورتی که بوئینگ نتواند هر چه سریع‌تر مشکل نرم‌افزاری هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را که به دو مورد سقوط طی 6ماه گذشته و کشته شدن حدود 350 نفر را منجر شده است برطرف کند، دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیز سیاستی مشابه ساوت وست را پیش خواهند گرفت.