هواپیمایی ترکمنستان از ورود به اروپا منع شد

پس از این‌که آژانس ایمنی هوایی اروپا (EASA)، هواپیمایی ترکمنستان را به علت مسائل ایمنی در لیست سیاه قرار داد، یکی از مهمترین پروازهای ارزان بین انگلستان و هند به کار خود پایان داد.

پس از این‌که آژانس ایمنی هوایی اروپا (ای‌اِی‌اس‌ای)، هواپیمایی ترکمنستان را به علت مسائل ایمنی در لیست سیاه قرار داد، یکی از مهمترین پروازهای ارزان بین انگلستان و هند به کار خود پایان داد.

سخنگوی سازمان هواپیماهای مسافربری انگلیس اعلام کرد: پروازهای هواپیمایی ترکمنستان از بیرمنگام و هیترو به آمریستار و هیترو به نیودهلی، که از مسیر عشق‌آباد پرواز می‌کنند، از این لحظه، تا زمانی که استانداردهای بین‌المللی ایمنی هوایی را رعایت کنند، تعلیق شده‌اند.

این شرکت هواپیمایی هر هفته ۵ پرواز از بیرمنگام به نیودهلی و یک پرواز از هیترو به این شهر انجام می‌داد. ایندیپندنت تخمین می‌زند حدود ۵۰۰۰ مسافر که از هند به خانه باز می‌گشتند، پروازهای این خط هوایی را رزرو کرده باشند.

هواپیمایی ترکمنستان از ناوگانی با هواپیماهای گوناگون استفاده می‌کند که شامل یک هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ هم می‌باشد که ۲۷ سال سن دارد. از این نوع هواپیما برای پروازهای انگلیس استفاده شده است.

همچنین این شرکت در پروازهای هیترو و بیرمنگام از جت‌های بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ استفاده شده است که در این پروازها خیلی به محدودیت برد ۳۰۰۰ مایل خود نزدیک شده‌اند.

این شرکت هواپیمایی از زمان تاسیس در ۱۹۹۲، هرگز دچار حادثه مرگباری نشده است. مرکز پروازهای این هواپیمایی در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرز ایران قرار دارد.

پروازهایی که عشق‌آباد را به پاریس و فرانکفورت هم متصل می‌کرد، همگی زمین‌گیر شدند.

منبع: مهر