واکنش سازمان هواپیمایی به تحریم ماهان ایر: تایید نمی کنیم

هیچ‌گونه گزارشی از سوی مراجع رسمی دولت آلمان در رابطه با تحریم شرکت‌ هواپیمایی ماهان دریافت نشده است و هیچ یک از مسئولان ذی‌ربط این کشور نیز در این خصوص اظهار نظر رسمی نداشته‌اند.

۵۵آنلاین :

سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با برخی اخبار منتشر شده که شرکت هواپیمایی ماهان ایر از سال ۲۰۱۹ میلادی دیگر قادر نخواهد بود برای پروازهای خود از فرودگاه‌های این کشور استفاده کند، توضیحاتی را ارائه کرد.

رضا جعفرزاده – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا و در ارتباط گزارشی از سوی برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه دولت آلمان قصد دارد در راستای تحریم‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران، شرکت هواپیمایی ماهان ایر را از پرواز و رفت و آمد به فرودگاه‌های این کشور بازدارد، اظهار کرد: در این رابطه هیچ مستندی دریافت نکرده‌ایم و چنین خبری را تایید نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: هیچ‌گونه گزارشی از سوی مراجع رسمی دولت آلمان در رابطه با تحریم شرکت‌ هواپیمایی ماهان دریافت نشده است و هیچ یک از مسئولان ذی‌ربط این کشور نیز در این خصوص اظهار نظر رسمی نداشته‌اند.

گفتنی است در گزارشی که نخستین بار توسط روزنامه بیلد آلمان و برخی دیگر از رسانه‌های محلی منتشر شد، اعلام شده بود که دولت آلمان قصد دارد در راستای تحریم‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران شرکت هواپیمایی ماهان ایر را از پرواز و رفت و آمد از فرودگاه‌های این کشور بازدارد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک نیوز، این تصمیم که قرار است از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز و اعمال شود، درحالی که هنوز توسط هیچ یک از مقامات رسمی دولت آلمان تایید نشده و زمان دقیقی نیز برای اجرای آن اعلام نشده نکرده‌اند.

ایرلاین ماهان ایر یکی از فعال‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که شش پرواز در هفته از تهران به آلمان داشته که از این تعداد، چهار پرواز در هفته به شهر دوسلدولف و دو پرواز در هفته نیز به مونیخ آلمان انجام می‌شود.