چین هواپیمای هلیوم دار بدون سرنشین خود را به پرواز درآورد

چین با هدف امدادرسانی در حوادث آینده، هواپیمای بدون سرنشین  هلیوم دار مجهز به ایستگاه پایه 5G خود را به صورت آزمایشی به پرواز درآورد.

به گزارش تجارت ایران و چین، هواپیمای چینی بدون سرنشین هلیوم دار مجهز به ایستگاه پایه 5G با موفقیت به پرواز درآمد. چین هدف خود از این هوانوردی آزمایشی را کمک و امدادرسانی در موقعیت‌های اضطراری و حوادث آینده اعلام کرد. این پرواز در منطقه‌ای در جنوب غربی چین انجام شد.

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: کشتی هوایی “5G Cloud One” با انجام آزمایش‌های مختلف در استان خودمختار “Chuxiong Yi” در استان یون‌نان و در منطقه‌ای مستعد لغزش، رانش زمین، سیل و سایر بلایای طبیعی با بار بیش از 200 کیلوگرم و 300 متر ارتفاع از سطح زمین پرواز کرد. مساحت پوشش سیگنال آن تا 100 کیلومتر مربع است و می‌تواند بیش از 15 روز در هوا مانده و در مقابل باد شدید مقاومت کند.

“چن گووی”، یکی از مقامات مسئول می‌گوید: فناوری نوآورانه 5G این هوانوردی می‌تواند به طور موثری، نقایص روش‌های ارتباطی سنتی را در مواقع اضطراری مانند کندی انتقال داده و پوشش محدوده جبران کند؛ این برنامه به طور مشترک توسط شعبه یون‌نان China Mobile، موسسه نوآوری “یون‌نان” از دانشگاه Beihang و Huawei Technologies Co.، Ltd توسعه داده شده است.

هدف چین ساخت حداقل 600000 ایستگاه پایه 5G در سال 2021 بوده است و این وزارتخانه تمرکز و رویکرد خود را از “پوشش و محبوبیت” شبکه به “بهبود سرعت و کیفیت” تغییر می‌دهد؛ طبق برنامه MIIT، این کشور همچنین قصد دارد زیرساخت شبکه “دو گیگابایتی” را پوشش دهد که مناطق شهری و شهرهایی را که شرایط در آن فراهم است را پوشش دهد و پوشش عمیق شبکه های 5G را به روشی منظم ارتقا بخشد.

چین که بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه 5G جهان را دارد، شاهد برنامه‌های ابتکاری بیشتری از فناوری ارتباطات در این حوزه پردرآمد است؛ این وزارتخانه چینی اعلام کرد تاکنون بیش از 9000 مورد از برنامه‌های 5G در چین وجود داشته است که از جمله آنها، معرفی سایت‌های ساخت‌و‌ساز هوشمند با کارایی بالا و مدیریت خوب و هوشمند است.

وزارتخانه فناوری اطلاعات چین پیش‌بینی کرده است که در سال 2025، فناوری 5G مستقیماً منجر به ایجاد 2.93 تریلیون یوان چیزی در حدود 457 میلیارد دلار ارزش افزوده اقتصادی شود؛ براساس آمار یک مقاله معتبر درباره توسعه 5G و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی آن، سال گذشته 5G به طور مستقیم بیش از 810.9 میلیارد یوان تولید ناخالص اقتصادی داشته است.