آغاز فروش بلیت هواپیما با قیمت‌ غیرتعرفه‌ای برای اتباع خارجی

تهران- ایرنا- با اعمال قیمت‌های غیرتعرفه‌ای فروش بلیت هواپیما برای اتباع غیر ایرانی، نرخ پرواز در بسیاری از مسیرهای داخلی برای خارجی‌ها تا بیش از ۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، از روز گذشته فروش بلیت هواپیما با نرخ یارانه‌ای به اتباع خارجی از سوی همه شرکت‌های هواپیمایی حذف و مسافرت هوایی خارجی‌ها در مسیرهای داخلی «بیزنس کلاس» محاسبه شد. تا پیش از فروش بلیت غیرتعرفه ای به اتباع خارجی فقط از سوی چند شرکت هواپیمایی انجام می‌شد.

روز گذشته « مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره هدف از تغییر تعرفه فروش بلیت هواپیما گفت: فروش بلیت هواپیما در محدوده سقف قیمتی به اتباع خارجی بسیار ارزان تمام می‌شود و همین مزیت باعث آن شده بود که اتباع خارجی مسافرت در داخل ایران را با هواپیما انجام دهند و بلیت در فصل سفر مثل تابستان و عید نوروز از دسترس اتباع داخلی خارج شود.

با آغاز اعمال قیمت‌های جدید و تغییر تعرفه فروش قیمت، بلیت تهران به چابهار با شرکت هواپیمایی کاسپین برای اتباع خارجی برای روز چهارشنبه ۸ تیرماه به رقم ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان رسید. شهروندان کشورمان اما می‌توانند در همین روز با رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان مسیر هوایی تهران- تا چابهار را طی کنند.

در مسیر تهران- مشهد به عنوان یکی دیگر از مسیرهای پرتقاضای اتباع خارجی، قیمت بلیت غیرتعرفه‌ای برای روز چهارشنبه با شرکت هواپیمایی آتا دو میلیون و ۴۵۹ هزار تومان به فروش می‌رود.

مسیر تهران به زاهدان شرکت هواپیمایی زاگرس نیز برای روز جمعه ۱۰ تیر ماه یک میلیون و ۷۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بلیت پرواز در مسیر تهران به اهواز نیز برای اتباع غیر ایرانی در روز جمعه با دو شرکت هواپیمایی فلای پرشیا و زاگرس از محدوده قیمتی یک میلیون و ۸۱۶ هزار تومان تا دو میلیون ۹۹۲ هزار تومان به فروش می‌رود.

به گزارش ایرنا برای بلیت شرکت‌های هواپیمایی اکنون در پروازهای زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و بالای یک ساعت ۱۵۰ دلار معادل ریالی درنظر گرفته شده است.

اتباع کشورهای همسایه با هدف گردشگری و انجام سفر زیارتی به ایران سفر می‌کنند و اخیرا بعد از پایان کرونا تردد اتباع خارجی در برخی مسیرهای داخلی از جمله شهرهای زیارتی و شمال کشور افزایش یافته است و باعث شده که بلیت از دسترس اتباع ایرانی خارج شود.