آمار عجیب مسافرت به مازندران/مازندران 8 میلیون مسافر داشت!

مهدی ایزدی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران با بیان اینکه از شروع طرح نوروزی تا ششم فروردین ماه هشت میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۱۳ مسافر در استان اقامت کردند، افزود: از این تعداد ۵۵ هزار نفر در هتل‌ها، شش هزار و ۹۵۵ نفر در اقامتگاه سنتی، ۲۵ هزار و ۶۹۲ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۹۸۷ نفر در مهمانپذیرها، ۴۹ هزار و ۵۹۹ نفر در هتل آپارتمان‌ها اسکان یافتند.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۸ هزار و ۶۸۹ مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های بومگردی، ۳۷ هزار و ۵۴۱ نفر در متل ها، دو میلیون و ۶۱۶ نفر در خانه‌های مسافر اقامت کردند که اقامت در خانه‌های مسافر ۳۲ درصد را شامل می‌شود.

ایزدی ادامه داد: ۵۰ هزار و ۹۷۱ مسافر نوروزی در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و چهار میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در مهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و غیره اقامت کردند که ۶۰.۹۴ درصد مسافران را تشکیل می‌دهند.

سرپرست میراث فرهنگی مازندران تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی را ۲۹۳ مورد، تعداد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی را ۷۹ مورد بیان کرد و گفت: ۱۷ مورد تشویق و ۶۴ فقره تذکر به واحدهای اقامتی و پذیرایی داده شد.

وی شمار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی را دو میلیون و ۴۱ هزار مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۹۳۴ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی دیدن کردند.

منبع: خبرآنلاین