اتمام حجت رئیس تعزیرات با شرکت‌های هواپیمایی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست با مدیران شرکت‌ های هواپیمایی گفت: شرکت های هواپیمایی موظف به شناسایی و معرفی چارترکنندگان متخلف زیر مجموعه خود هستند.

به گزارش بازار، درپی گرانفروشی برخی سایت ها و شرکت های هواپیمایی، شامگاه گذشته (دوشنبه) جلسه ای با حضور احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات و عباس فرزادنیا معاون دادستان تهران و مدیران شرکت های هواپیمایی با هدف ساماندهی بازار فروش بلیت هواپیما تشکلیل شد. اتمام حجت رئیس تعزیرات با شرکت‌های هواپیمایی

اصانلو در این جلسه ضمن شنیدن مشکلات شرکت های هواپیمایی، گفت: ملاک عمل سازمان تعزیرات، قوانین بالادستی است و تا زمان صدور مجوز ستاد تنظیم بازار، همه آژانس ها و شرکت های هواپیمایی مکلف به رعایت سقف نرخ سال گذشته مسیرهای مختلف هواپیمایی هستند.

وی با گلایه از اینکه در برخی موارد بلیت های نوروزی تا چند برابر قیمت مصوب به مسافران فروخته می شود، از سازمان هواپیمایی کشوری ومدیران شرکت های هواپیمایی خواست: هرگونه مدرک و مستنداتی در خصوص تخلف آژانس ها و شرکت های هواپیمایی دارند را طی ۷۲ ساعت به سازمان تعزیرات حکومتی برای تفهیم جرم و لغو مجوز شرکت های متخلف ارسال کنند.

معاون دادستان تهران نیز با انتقاد از دلالی برخی افراد فرصت طلب در فرودگاه ها و فروش بلیت های هواپیما بیش از نرخ مصوب، گفت: نیروی انتظامی مکلف شد با رصد دوربین های فرودگاهی دلال ها را شناسایی، بازداشت و برای تعیین مجازات به دادسرای فرودگاه معرفی کنند.

فزرادنیا ضمن تشکر از همکاری شرکت های هواپیمایی برای بازگردادن قیمت بلیت ها به قیمت های قبلی تا زمان اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار، گفت: شرکت های هواپیمایی مشکلات به حقی دارند و ما تا حد ممکن در جلسات تصمیم گیری برای حل مشکلات صنعت هوایی از آنها حمایت می کنیم تا شاهد رشد و استفاده بیشتر مردم با رعایت نکات ایمنی در این صنعت باشیم.

رئیس شعب ملی و مهم تعزیرات حکومتی نیز در ادامه این جلسه از پلمپ سه روزه دو آژانس هواپیمایی متخلف در مشهد خبرداد وگفت: نظارت های میدانی نیروهای تعزیرات در سطح بازار افزایش یافته است.

یوزباشی با تاکید براینکه سازمان تعزیرات موظف به حضور میدانی در سطح شهر نیست، گفت: براساس قانون، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان هواپیمایی کشوری باید تخلفات را شناسایی و گزارش کنند، اما به علت اهمیت موضوع و رعایت حقوق مسافران، در برخی موارد نیروهای تعزیرات در بازار حضور میدانی دارند.

وی در ادامه افزود: تعداد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات گرانفروشی بلیت سفرهای نورزوی از یک شعبه به سه شعبه افزایش یافته است، گفت :گزارش های مردمی در جلوگیری از تخلفات به سازمان تعزیرات کمک شایانی میکند.

رئیس شعب ملی و مهم تعزیرات در پایان، از هموطنان خواست: درصورت مشاهده هرگونه گرانفروشی بلیت سفرهای نورزوی، حتما به شعب تعزیرات حکومتی کشور گزارش دهند حتی اگر آن تخلف یک بلیت باشد.