احتمالات جدید پیرامون پرواز گمشده MH370 هواپیمایی مالزی، آیا هواپیما در قزاقزستان است؟

در ۸ مارس ۲۰۱۴ یک هواپیمای بویینگ 777 متعلق به هواپیمایی مالزی که از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با ۲۳۹ مسافر عازم پکن بود به دلایل نامعلوم بدون هیچگونه اعلام خطری به برج مراقبت پس از تغییر مسیر، تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

نظریه های جدید بیان میکنند که هواپیمای گمشده MH370 میتواند در قزاقستان باشد.

درحالیکه اصلی ترین نظریه به سقوط هواپیما در اقیانوس هند اشاره می‌کند، بازرسان در حال بررسی ادامه مسیر پرواز هواپیما هستند.

اگر هواپیما از کوالالامپور به پکن پرواز میکرده است، در مکانی جنوبی تر از آخرین موقعیت خود روی رادار در آب های اقیانوس هند سقوط کرده است.

اما اگر هواپیما راه شمال را در پیش گرفته باشد ادامه مسیر پرواز به شمال تایلند و مرز بین قزاقستان و ترکمنستان می‌رسد.

جف وایز خالق بویینگ 777 این دو احتمال را اینطور بررسی میکند که اگر هواپیما ربایان راه شمال را در پیش گرفته باشد امکان دارد هواپیما در مکانی دور افتاده فرود آمده باشد و مسافران هنوز زنده باشند، اما اگر هواپیما به سمت جنوب حرکت می‌کرده تنها مقصد آنها آب‌های اقیانوس هند بوده است.

اما هنوز هیچ دلیلی برای تمایز دادن این دو احتمال موجود نیست.

نجیب رازک نخست وزیر مالزی شخصا از نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزافستان درخواست کرده که اجازه دهد عملیات جست‌ و جو را در قزاقستان شروع کنند.

از زمان ناپدید شدن هواپیما قطعات مختلفی در سواحل نزدیک به مالزی مثل موزامبیک و تانزانیا پیدا شده که احتمال میرود مربوط به پرواز MH370 باشد، اخیرا نیز قطعه ای در ماداگاسکار پیدا شده است که احتمال تکه تکه شدن هواپیما در سرعت بالا را افزایش داده است.

شما چه نظری دارید؟آیا هواپیما سقوط کرده است؟ آیا هواپیما سقوط نکرده و مسافران هنوز زنده هستند؟ آیا هواپیما ربایی اتفاق افتاده است؟ منتظر نظرهای شما در قسمت کامنت های صفحه اینستاگرام کن نیوز هستیم.

منبع:MSN