اعتصاب دوباره خلبانان لوفت‌هانزای آلمان/مسافران تابستانی باز هم سرگردان می‌شوند

اتحادیه کارمندان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان امروز اعلام کرد که خلبانان این شرکت می‌خواهند این هفته دوباره اعتصاب کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک اتحادیه کارگری شامل کارمندان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان امروز اعلام کرد که خلبانان این شرکت می‌خواهند طی این هفته دوباره دست به اعتصاب بزنند.

این اعتصاب در اعتراض به پایین بودن حقوق آنها انجام خواهد شد و باعث اخلال بیشتر در سفرهای تابستانی مردم اروپا و آلمان می‌شود. هفته گذشته هم اعتصاب مشابهی از سوی خلبانان لوفت‌هانزای آلمان انجام شد که به لغو صدها پرواز منجر شد.

قرار است هم خلبانان هواپیماهای مسافری و هم خلبانان هواپیماهای باری لوفت‌هانزای دست به اعتصاب بزنند که تعداد آنها بیش از 5 هزار نفر برآورد می‌شود. اعتصاب خلبانان هواپیماهای مسافری امروز و فردا و اعتصاب خلبانان هواپیماهای باری فردا تا جمعه انجام خواهد شد.

خلبانان خواستار افزایش 5.5 درصدی حقوق در کنار بالا رفتن پرداختی آنها بر مبنای نرخ تورم هستند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در اعتصاب قبلی خلبانان لوفت‌هانزا 800 پرواز لغو شده بود و 130 هزار مسافر سرگردان شده بودند. مذاکره با مقامات لوفت‌هانزا برای افزایش حقوق خلبانان تا اینجای کار نتیجه‌بخش نبوده و لارس فرانتینی، سخنگوی اتحادیه خلبانان لوفت‌هانزا اخیرا گفته که افزایش هزینه زندگی باعث شده تا شرایط برای خلبانان سخت شود.