امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان هواپیمایی و جمعیت هلال احمر

به منظور توسعه همکاری‌ها و ایجاد ارتباطات موثر بین سازمانی و پاسخگویی سریع، موثر و کارآمد در ارائه خدمات بهینه امدادی، مابین سازمان هواپیمایی کشوری و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، به منظور توسعه همکاری‌ها و ایجاد ارتباطات مؤثر بین سازمانی و پاسخگویی سریع، مؤثر و کارآمد در ارائه خدمات بهینه امدادی، بهره‌مندی از توانمندی‌های طرفین جهت ارتقاء سازمانی و خدمات تخصصی، تلاش در جهت ارائه خدمات بشردوستانه در زمان وقوع حوادث و سوانح و همچنین هم افزایی توانمندی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، تخصصی و امکانات طرفین در راستای مأموریت‌ها مابین سازمان هواپیمایی کشوری و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه مذکور، از همکاری‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عملیات اربعین، حج، بحران‌ها و بلایای طبیعی قدردانی کرد و گفت: تبلور این اقدامات در عملیات اربعین مشهود بود چرا که تمامی متخصصان این بخش بدون کوچکترین چشم‌داشت در کسوت خادمی به فعالیت می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته ما بین دو سازمان همواره همکاری‌های مناسی برقرار بوده است اما با اجرای این تفاهم نامه و عمق بخشی به آن ظرفیت‌های بین دو بخش افزایش یافته و همکاری‌ها به صورت هماهنگ بیش از گذشته به پیش خواهد رفت.

محمدی‌بخش با بیان این‌که با افزایش ظرفیت بین دو بخش، اقدامات مهم‌تری به انجام خواهد رسید، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه ایجاد مرکز کنترل فرماندهی مشترک، ایجاد مرکز کنترل عملیات (OCC) و استفاده از ظرفیت پهپادها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ثبت هواگرد ۴۱۲ در مجموعه هلال احمر به سیویل توسط سازمان هواپیمایی کشوری بیانگر ارتقاء چشمگیر سطح علمی در این بخش است و امروز این ظرفیت در مجموعه شما ایجاد شده و هرچقدر سرمایه گذاری افزایش یافته و بالگرد به ناوگان ملحق شود خدمات‌رسانی به مردم با ایمنی افزون‌تر، بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه ناوگان هلی کوپتری، مناسب سرزمین ایران نیست و با کمبود ناوگان مناسب مواجهیم افزود: باید بتوانیم در حوزه خدمت ‌رسانی با یکدیگر در تعامل باشیم و هرچقدر ظرفیت ناوگان هلی کوپتری جمعیت هلال احمر افزایش یابد، خدمت رسانی به مردم با حداکثر ظرفیت و ایمنی صورت خواهد گرفت.

تقدیر رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری
در ادامه این مراسم، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تقدیر کرد و گفت: عملیات ما نجات مردم و کاهش آلام است و در انجام ماموریت هایمان همواره نیازمند یاری شما هستیم و شما نیز به عنوان مرد میدان به عملیاتی شدن برنامه های ما کمک کردید.

وی افزود: شما کاری کردید که در طول این سال ها شدنی نبود و امید به انجام آن نداشتیم اما با همت و یاری شما، با سرعت و کیفیت بالا و با رعایت قوانین و مقررات امروز به انجام رسید که یکی از این اقدامات ثبت بالگرد ۴۱۲ است که به‌طور حتم این امر در افزایش ایمنی مؤثر خواهد بود و اطمینان ما، شما و تیم پروازی برای انجام پروازها را افزایش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، کولیوند تصریح کرد: به‌راستی سازمان هواپیمایی کشوری و شخص رئیس سازمان در طول تمامی عملیات ها چه در مواقع بحرانی و چه غیر بحرانی و از همه مهم‌تر در عملیات اربعین سنگ تمام گذاشت و هرکجا با مشکل مواجه می‌شدیم به دست شما حل می‌شد.