انجام روزانه ۵۵ پرواز در ایام اربعین از فرودگاه امام خمینی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، گفت: روزانه ۵۰ تا ۵۵ پرواز اربعین از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) در مراسم اربعین امسال پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید چلندری» در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در محل سازمان هواپیمایی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم به شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) توسعه زیرساخت‌ها است و اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت را دستور کار قرار داده‌ایم که به‌زودی با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی تعمیر باند فرودگاه را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۵۹ مسیر پروازی از فرودگاه امام توسط ۲۲ ایرلاین خارجی و ۱۲ ایرلاین داخلی خدمات می‌گیرند، افزود: تا چند ماه آینده باند دوم فرودگاه امام خمینی (ره) به دستگاه کمک ناوبری تجهیز می‌شود.

چلندری ادامه داد: شروع توسعه فاز دوم فرودگاه امام خمینی نیز در دستور کار است و این فرودگاه به دلیل جوانی دارای ظرفیت خاص و قابل توسعه است؛ همچنین تکمیل و بهره‌برداری از فازهای توسعه نیافته ترمینال سلام نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، توضیح داد: این ترمینال با دستور وزیر راه و شهرسازی فقط برای پروازهای زیارتی است و در پروازهای اربعین هم از همین ترمینال  سرویس‌دهی داریم.

وی خبر داد: در پنج ماه نخست امسال در فرودگاه امام رشد ۴۵ درصدی جابه‌جایی بار و مسافر را داشتیم. در مدت یاد شده حدود ۲ میلیون مسافر جابه‌جا شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹ میلیون مسافر را در شهر فرودگاهی امام جابه‌جا کنیم.

چلندری با بیان این که امید است به‌زودی بتوانیم گواهینامه فرودگاهی را از ایکایو دریافت کنیم، بیان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای عدیده‌ای در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا به‌زودی فراخوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ۲۰ پروژه اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی بیان کرد: با اقدامات انجام شده ۲۴۰ هکتار برای هسته پیشران منطقه آزاد شهر  فرودگاهی امام در حال آماده‌سازی است. به‌زودی در این منطقه اتفاقات خوبی روی می‌دهد. ضمن این‌که احداث ترمینال ۴۰۰ هزار هکتاری در فاز ۲ فرودگاه آغاز می‌شود.