انجام ۲ پرواز برای بازگشت ایرانی‌های مقیم هند و فرانسه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری ۲ پرواز به کشور‌های فرانسه و هند برای بازگرداندن ایرانی‌ها خبر داد.

خبرگزاری میزان – ایلنا نوشت: محمد ذیبخش با اشاره به برقراری پرواز به کشور‌های فرانسه و هند برای بازگرداندن ایرانی‌ها اظهار داشت: پرواز بین ایران- هند و ایران- فرانسه همچنان ممنوع است و تمام پرواز‌ها لغو شده، اما به درخواست وزارت امورخارجه برای بازگرداندن ایرانی‌های مقیم یا مسافر در این کشور‌ها دو پرواز انجام می‌شود.

وی درباره جزییات برقراری این پرواز‌ها ادامه داد: پرواز به کشور فرانسه روز جمعه – ۲۴ اردیبهشت ماه- انجام خواهد شد. پرواز ایران به هند هم پایان هفته جاری انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به محدودیت و ممنوعیت‌های پروازی با کشور‌های مختلف گفت: در حال حاضر با ۴۲ کشور ویژه و پرخطر محدودیت و ممنوعیت پروازی داریم؛ که از بین این کشور‌ها به ۱۵ کشور پرواز ممنوع است.

ذیبخش همچنین درباره احتمال اعمال محدودیت‌های جدید در مقصد/ مبدا مسیر بوشهر به دلیل تایید ابتدای چند نفر به کرونای هندی تاکید کرد: هنوز دستورالعملی برای انجام پرواز‌های بوشهر به سازمان هواپیمایی کشور صادر و ابلاغ نشده است، اما همچنان فروش بلیت براساس اطلاعات سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود و برای کد ملی که در این سامانه نشان دهد به کرونا مبتلا است، بلیت صادر نمی‌شود.