انواع خدمات شرکت پست بین المللی چیست؟

امروزه با به روی کار آمدن پست بین المللی مشکل بیشتر مردم برای ارسال کالا به نقاط دور حل شده است. پست بین المللی به پستهایی گفته می شود که به خارج از کشور ارسال می شوند و اهمیت زیادی دارند.

به گزارش بازار، در این مقاله به همه چیز درباره ی شرکت پست بین المللی، تمامی نکات ارسال پست بین المللی و همچنین انواع آن اشاره می شود.

در شرایطی مثل دور بودن از خانواده، فروش کالا و یا ارسال مرسوله ای به مکان های خیلی دور لازم به پست بین المللی می باشد.

پست هوایی

پست زمینی

امروز ارسال پست بین المللی رونق زیادی پیدا کرده است. البته در بعضی مواقع، زمینی یا هوایی بودن ارسال پست بستگی به نوع آن دارد. و این نکته را به یاد داشته باشید که ارسال پست به صورت هوایی خیلی سریع تر از ارسال آن به صورت زمینی است.

ارسال پست به صورت زمینی هزینه کمتری را شامل می شود. و ارسال پست به صورت هوایی یا اکسپرس هزینه بیشتری را تقاضا دارد.

شرکت های پست بین المللی

در گذشته ارسال کالا ها به خارج از کشور با مشکلات زیادی صورت میگرفت. و فقط نوع خاصی از کالا ها اجازه ارسال داشتند اما امروزه با به کار آمدن شرکتهای پستی و ساخت تجهیزات کافی اعم از هواپیمای انتقال کالا ها، باعث راحتی ارسال کالا شدند.

انواع خدمات شرکت پست بین المللی

شرکت پست وظیفه ی انتقال کالا به مقصد دارد البته این وظیفه به دو روش طبق سلیقه مشتری امکان پذیر است. در روش اول بسته شما درب منزل تحویل گرفته می شود و درب منزل به گیرنده تحویل داده می شود. در روش دوم بسته در فرودگاه تحویل گرفته می شود و در فرودگاه کشور مقصد تحویل داده می شود.

این تحویل پست توسط شرکتهای خصوصی صورت می گیرد. با مطالعه ی کامل این مطلب همه چیز درباره ی شرکت پست بین المللی را متوجه خواهید شد.

کارمندان شرکت پست خدماتی چون انجام اقدامات اداری، بسته بندی مناسب کالا، تحویل درب منزل، سرعت بالا، بیمه مناسب و قوانین گمرکی را انجام می دهند.

خدمات دیگری که شرکت پست انجام می دهد: بستن قرار داد، تحویل دوباره کالا از مقصد، ترخیص ویژه برای مرسوله های خاص، ترخیص بارهایی که مجوز گمرک ندارند، پاسخگویی آنلاین، حذف واسطه، مشاوره رایگان، تخفیفات را شامل است.

کالاهای غیرقابل پست

مواد منفجره

تجهیزات نظامی

مواد مخدر

دارو

روزنامه و مجله غیر اخلاقی

مواد قابل اشتعال

آهن ربا

 بیشتر: واردات کالا به ایران
هزینه پست بین المللی

همانطور که در ابتدا گفته شد مرسوله به صورت هوایی و زمینی قابل ارسال می باشد البته ارسال مرسوله به صورت هوایی زودتر به مقصد می رسد و همچنین هزینه پست بین المللی بیشتری را شامل می شود.

مواردی که برای تعیین هزینه ارسال پست مورد بررسی قرار می گیرد شامل، فاصله و موقعیت کشور، مقصد، وزن، نوع کالا، شیوه ارسال هستند.

در بعضی شرایط هم به دلیل مشکلاتی که کشور مقصد با ایران دارد ممکن است ارسال کالا توسط یک کشور ثالث انجام پذیرد که باعث افزایش هزینه ارسال می شود.

مدت زمان ارسال مرسوله به مقصد

همانطور که می دانید از بین پست هوایی و زمینی، پست هوایی خیلی زودتر به مقصد می رسد. و این زمان شامل بازه یک تا دو هفته می باشد. حتما این نکته را به یاد داشته باشید که نوع کالا و مقصد آن در زمان رسیدن موثر حواهد بود.

در بعضی شرایط هم عواملی مثل سیل، زلزله، مشکلات دوکشور باعث تاخیر در ارسال بسته شما شود. دراین مقاله در تلاش بودیم که شما با دانستن این نکات و همه چیز درباره ی شرکت پست بین المللی در ارسال کالای خود به مشکلی بر نخورید.

اگر شما ارسال مرسوله به صورت سریع را انتخاب کنید کالا طی سه الی پنج روز به مقصد میرسد. همچنین در بیشتر شرایط کالاهایی که ارزش مادی بیشتری دارند با پست سریع ارسال می شوند.

اقدام اولیه برای پست کالا

همانطور که می دانید ارسال پست به خارج از کشور بسیار دشوار است. اگر شما می خواهید یک کالای شخصی را ارسال کنید با داشتن شناسنامه و کارت ملی اینکار امکان پذیر است. اما اگریک کالای تجاری ارسال میکنید حتما باید گذرنامه ی معتبر وکارت بازرگانی شرکت خود را به همراه داشته باشید.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که این قوانین درحال تغییر هستند پس لازم است حتما قبل از مراجعه به شرکت پست بین الملل حتما برای اتمام و ارسال سریع کالا با شرکت پست تماس داشته باشید.

وزن مرسولات شما از دیگر نکاتی هستند که حتما باید به ان توجه کنید. و این وزن به صورت وزنی و حجمی محاسبه می شود. اگر بخواهید وزن حجمی بسته را محاسبه کنید می توانید وحجم را به ۵۰۰۰ تقسیم کنید. هزینه پست شما به وزن کالا بستگی دارد هرچه وزن بیشتری داشته باشد هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

برای رهگیری پست بین المللی بعد از ارسال کالا به شرکت پستی یک کد توسط شرکت به شما ارسال می شود. با رهگیری این کد لحظه به لحظه از مکان کالای خود با خبر می شوید. قبل از تحویل مرسوله به شرکت پستی مورد نظر حتما همه چیز درباره ی شرکت پست بین المللی را مورد مطالعه قرار دهید.

کالای شما حتما باید دارای تاییدیه گمرک باشد. اگر کالایی که قصد ارسال آنرا دارید کالایی تجاری باشد قوانین گمرکی بسیار دشواری خواهد داشت.

درآخر

شرکتهای پست مناسب ترین گزینه برای ارسال کالای شما به خارج از کشور هستن که شما با مطالعه کامل مطالب همه چیز درباره ی شرکت های پست بین المللی، مشورت و بررسی شرکتهای مختلف می توانید بهتری ارسال کننده را با توجه به نوع کالای خود انتخاب کنید.

همچنین شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را از اوپراتور های شرکت پست بین المللی آتا اکسپرس بپرسید.
شرکت پست بین المللی آتا

شرکت پست بین المللی آتا از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز به فعالیت در زمینه حمل و نقل سریع نمود. آتا همه نیاز های شما مشتریان گرامی را از خرید و حمل کالا تا ترخیص با حداکثر سرعت و حداقل هزینه به انجام میرساند. ارجعیت ما بر ارائه سرویس به مقاصد کلیدی سراسر دنیا می باشد و با دارا بودن هاب بین المللی درمناطق تجاری جهان تخصص گسترده عملیاتی را دارا می باشد و همچنین از طریق سرویس حمل یکسره، سریع ترین زمان تحویل را فراهم کرده است.

آتا با ارائه خدمات منحصر به فرد همچون حمل کالا و ترخیص یک روزه بسته با بهره مندی از مدیران با تجربه و پرسنل با تخصص برای دستیابی به

اهداف عالی خود و تبدیل شدن به بزرگترین و معتبرترین شرکت پست سریع بین المللی درخاورمیانه گام برمیدارد. شرکت پست بین المللی آتا اکسپرس با امکاناتی وسیع از جمله پرواز مستقیم به چین و دبی ارسال بسته های پستی را به تمام کشور ها حداقل ۲۴ ساعت زودتر از حد معمول به انجام میرساند.

شرکت پست بین المللی آتا اکسپرس | تلفن : 44976377 | ارسال سریع و با حداقل هزینه | با ما در ارتباط باشید