بازار سنتی رامسر

رامسر یکی از توریستی ترین شهرهای غرب استان مازندران است. دلیل استقبال فراوان مسافران از این شهر نزدیکی کوه و دریا به هم است به صورتی که شما صرفا با چرخاندن سرتان می‌توانید بین ویوی جنگل و دریا رفت و آمد کنید. وجود بازارهای بکر و سنتی نیز از دیگر جذابیت‌های رامسر است.

سلام نو-سرویس گردشگری: در بازار سنتی رامسر همه خوراکی‌های خوشمزه کنار هم جمع شده‌اند؛ از ماهی گرفته تا انواع ترشیجات و مرباجات خوش رنگ و بو که هیچ فردی نمی‌تواند به سادگی از کنار آن‌ها عبور کند و حتما باید کمی از آن‌ها بچشد.

زنان دستفروشی که محصولات محلی مانند انواع سبزیجات، شیر و ماست محلی را با طعمی بی‌نظیر می‌فروشند، نیز باعث می‌شوند که سر خود را دائم به اطراف بچرخانید.افراد دوره‌گری که با نواختن موسیقی محلی شاد فضای مفرحی در بازار ایجاد می‌کنند، نیز نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند.

این بازار دارای بافتی قدیمی با قدمت بیش از ۷۰-۸۰سال است که به جهت حضور روستائیان مکانی برای معاملات پایاپای بود. اما امروز دیگر این نوع معامله مشاهده نمی شود و در حال حاضر تعدادی از آنها با وجود قدیمی بودن، تحت تاثیر کالاهای مدرن مصرفی قرار گرفتند.

کشاورزی، دامداری و دامپروری از مشاغل عمده و اساسی مردمان مازندران بشمار می رود. بخش اعظمی از جمعیت استان به این فعالیت ها اشتغال دارند و از گذشته های دور محصولات خود را برای تامین معیشت زندگی در بازارهای سنتی و هفتگی عرضه می دارند و در چهار فصل سال از رونق خوبی برخوردار است.

بازار سنتی رامسر

بدین ترتیب که اکثر فروشندگان بومی اشیاء و لوازم دست ساز خود شامل کلاه حصیری، داس، تبر، بیل، قندشکن، تله موش، دسته بیل، هوکا، زنبیل های دسته دار حصیری و … را به فروش می رسانند که مشتری خود را دارد.

بازار سنتی رامسر کجاست؟

بازار سنتی رامسر در میدان امام خمینی این شهر، که اصلی‌ترین میدان شهر به حساب می‌آید واقع شده است. شما برای رسیدن به این بازار کافی است از هر کجای شهر که هستید خود را به این میدان برسانید که مطلقا کار دشواری نست.

شنبه بازار و سه شنبه بازار رامسر

اگر قصد سفر به رامسر را دارید، سعی کنید طوری برنامه سفر خود را تنظیم کنید که حتما روزهای شنبه یا سه‌شنبه (مخصوصا شنبه) در این شهر باشید؛ زیرا در این دو روز بازار هفتگی در این شهر برپا می‌شود که یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی و قدیمی شمال کشور با قدمتی دیرینه است. معمولا گردشگران در سفر به هر شهر برای آشنایی با فرهنگ مردم، از موزه مردم شناسی آن شهر بازدید می‌کنند؛ ولی در رامسر برای این منظور باید از شنبه و سه‌شنبه بازار آن دیدن کنید که توصیه می‌کنیم گردش در آن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

سه‌شنبه بازار رامسر کجاست؟

انواع خوراکی ها از ماهی ها گرفته تا زیتون و ترشیجات، لبنیات محلی که توسط خود زنان به فروش می رسد و مردانی که میوه و ثمر باغ های خود را چیده اند را در این بازار خواهید یافت. پیشنهاد ما این است که یک صبح زود را به رفتن به این بازارهای محلی اختصاص دهید، حتی اگر خرید هم نکنید، تجربه بودن در میان فضای سرزنده و شاد آنجا خود بسیار ارزشمند خواهد بود.

در انتهای بلوار امام خمینی به خیابان سجادی می‌رسد. تقاطع خیابان سجادی و خیابان شهید مفرد جایی است که سه‌شنبه بازار جذاب رامسر برگزار می‌شود.

بازار ماهی فروش‌های رامسر

مگر می‌شود به رامسر رفت و ماهی نخورد؟ بازار جدید ماهی‌فروشان رامسر که بازاری مدرن است و کمتر از یک سال از عمر آن می‌گذرد، بهترین مکان برای خرید ماهی در رامسر است. این بازار دارای ۲۲ غرفه بوده و از لحاظ بهداشتی نیز از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. یک رستوران دریایی نیز در این بازار ساخته شده که در آن انواع ماهی‌ها طبخ و عرضه می‌شود. در ضمن این بازار دارای پارکینگ نیز است. بازار سابق ماهی فروشان از وضعیت خوبی برخوردار نبود و به همین دلیل مسئولان شهر تصمیم گرفتند مکان مناسبی را جایگزین آن کنند. مسئولان امیدوارند این بازار به یکی از نمادهای شهر تبدیل شود.

بازار سنتی رامسر

این بازار در لپاسرک، جنب پل صفارود قرار دارد و می‌توانید ماهی‌های تازه را از آنجا را تهیه کنید.

خرید نمد از رامسر

حالا که به اینجا سر زدید می‌توانید صنایع دستی را نیز تهیه کنید. در محله لپاسر رامسر، کارگاه های نمد بافی فراوانی وجود دارد که اگر در سفر خود به رامسر می خواهید از این گونه صنایع دستی به عنوان سوغات خردیداری کنید، بهتر است به این محله سری بزنید.

لباس های سنتی و محلی شمال کشور، به ویژه رامسر، زیبایی منحصر به فردی داشته و همچنان اینگونه لباس ها از محبوبیت ویژه ای میان ساکنان و حتی مسافران برخوردار است.قطعا در تمام مراکز خرید رامسر، صنایع دستی این شهر را خواهید دید. صنایع دستی رامسر از جمله کارهای چوبی و نمد بافی بسیار مشهور است.

بازار سنتی رامسر

یکی دیگر از مراکزی که صنایع دستی در آن به فروش می رسد در روستای میان لات قرار دارد. این روستا در مسیر رامسر به روستای جواهرده قرار دارد. در اینجا شیشه های رنگی در شکل ها و طرح های مختلف به فروش می رسد و نام آن کارگاه همجوشی شیشه می باشد.
در کنار این، در لات محله کارگاهی وجود دارد که لباس محلی و سنتی رامسر را عرضه می کند. از جمله این لباس های محلی می توان به چادر شب و لباس قاسم آبادی اشاره کرد.