بدبوترین جاذبه گردشگری جهان!

به گزارش منیبان؛ وقتی نام گردشگری به میان می‌آید ذهن‌ها به سرعت به سوی طبیعت و شهرهای شلوغ و مدرن می‌رود. اما جالب این است که برخی از کشورها تنها به دلیل داشتن یک دیوار منحصربه‌فرد توانسته‌اند توریست‌ها را جذب کنند و در صنعت گردشگری پیشگام شوند. این بار به سوی دیواری عجیب می‌رویم؛ دیوار آدامسی آمریکا! بله، برای دیدن این دیوار زیبا و جالب باید به کشور آمریکا برویم، جایی که همه آدامس‌هایشان را به دیوار می‌چسبانند.

به لطف نرم بودن و انعطاف‌پذیری بالا، حالت چسبندگی زیاد و تنوع رنگی زیادی که آدامس‌ها دارند، هنرمندان زیادی از این ماده در آثار هنری خود استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال، می‌توان دیوارهای آدامسی آمریکا یا همان دیوارهای آدامس بادکنکی (Bubble Gum Walls of America) را نام برد. این دیوارها امروزه به عنوان یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شوند.

در چند نقطه مختلف از این کشور، می‌توان دیوارهای آدامسی آمریکا را مشاهده کرد. یکی از مشهورترین این دیوارها، کوچه آدامسی در سان لوئیس اوبیسپو است. این دیوار به عنوان یکی از بد بوترین جاذبه‌های گردشگری جهان شناخته می‌شود. این دیوار حدود ۴.۵ متر ارتفاع و ۲۱ متر طول دارد و مملو از آدامس‌هایی است که رهگذران به آن چسبانده‌اند. در هر دو طرف این کوچه میلیون‌ها آدامس به طول بیش از ۲۰ متر چسبانده شده‌اند.

تاریخچه ایجاد و شکل‌گیری این دیوارهای آدامسی آمریکا هنوز هم مشخص نیست. در مورد این دیوار، برخی معتقدند که سنت چسباندن آدامس به آن بعد از جنگ جهانی دوم آغاز شد. به اعتقاد این گروه، گروهی از فارغ‌التحصیلان دبیرستان سان لوئیس بیسپو برای شادی و جشن گرفتن فراغت از تحصیلشان به این کوچه آمدند و هرچه آدامس داشتند به دیوارهای آن چسباندند!

در واقع رقابت بین دانش‌آموزان این مدرسه با مدرسه‌ای دیگر در چسباندن آدامس بیشتر بر دیوار، این جاذبه گردشگری را خلق کرده است. جالب است بدانید، کوچه آدامسی سان لوئیس اوبیسپو به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده است.