برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه‌ نوشهر/ راهبرد توسعه گردشگری دولت در مازندران

نوشهر- ایرنا- رونق صنعت حمل و نقل هوایی و توسعه صنعت گردشگری از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم است، برقراری جمعه شب پرواز خارجی نوشهر – مسقط مبین تحقق این رویکرد مهم بوده که طبق برنامه ریزی صورت گرفته منبعد پروازها به ویژه بخش خارجی آن در فرودگاه های مازندران افزایش و گسترش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، غرب مازندران با داشتن ۲ فرودگاه یکی در نوشهر و دیگری در رامسر از موقعیت های ممتاز و منحصربفردی مانند همسایگی با جنگل های هیرکانی ، دریای خزر ، مجموعه گردشگری و رفاهی نمک آبرود رامسر و چالوس ، هتل های بین المللی، دریاچه ولشت مرزن آباد ، دریاچه ارواح نوشهر ، موزه مردم شناسی کندلوس کجور نوشهر برخودار است که سالانه میلیون ها مسافر به این خطه شمال سفر می کنند.

فرودگاه شهدای ساری دیگر فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال ۱۳۷۲ فعالیتش را آغاز کرد ، میانگین انجام پرواز سالانه در فرودگاه ساری چهار هزار و ۳۰۰ سورتی است که این فرودگاه اکنون با در اختیار داشتن میانگین ۱۰ درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با ۲ فرودگاه دیگر مازندران برخوردار است.

شهرستان های نور؛ نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر واقع در غرب مازندران بخاطر برخورداری از مواهب طبیعی کم نظیر اعم از جنگل، دریا و کوهستان های خوش آب و هوا سالانه پذیرای میلیون های مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

کارشناسان و مسوولان استان مازندران با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در یکسال گذشته در کشور، برقراری پرواز نوشهر – مسقط را برای نخستین بار به عنوان یک رویداد ماندگار این دولت در این منطقه برشمردند.

آنان اظهار امیدواری کردند که افزایش پروازهای هوایی و فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل هوایی در ۲ فرودگاه غرب مازندران به طور قطع به توسعه این صنعت گردشگری منجر خواهد شد.

فرودگاه های مازندران استعداد توسعه بیشتر را دارد

استاندار مازندران به تازگی در آیینی مربوط در ساری گفت: در راستای تحقق چشم‌اندازهای توسعه‌ای استان، مسیر توسعه فرودگاه‌های استان با اجرای طرح‌ها هموارتر خواهد شد.

سید محمود حسینی‌پور خاطرنشان کرد: توسعه صنعت هوایی یکی از مولفه‌های توسعه هر منطقه به شمار می‌رود؛ در مازندران اقداماتی که تاکنون انجام شده در توسعه فرودگاه ساری بوده است.

وی ادامه داد: مسیر توسعه فرودگاهی در فرودگاه های نوشهر و رامسر انجام شد و یا در شرف انجام است تا توسعه فرودگاهی در هر سه فرودگاه رخ دهد.

استاندار مازندران یادآور شد: جغرافیای اقتصادی مازندران و گردشگری آن نباید قایل به این توسعه باشد و فرودگاه‌های مازندران استعداد توسعه بیشتر را دارد.

برقراری پرواز نوشهر – مسقط/ شکوفایی ظرفیت که دولت سیزدهم رقم زد

در همین پیوند، جمعه شب پرواز مسقط – شیراز – نوشهر و بالعکس طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی در فرودگاه نوشهر برقرار شد.

به گزارش ایرنا، این پرواز توسط یک فروند هواپیمای ۱۰۰ نفره فوکر با همکاری شرکت هواپیمایی قشم ایر حوالی ساعت ۲۱ در فرودگاه نوشهر به زمین نشست، رونقی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دولت جهادی سیزدهم ایجاد کرده است.

طبق برنامه پروازی شرکت هواپیمایی قشم ایر، این هواپیما روزهای جمعه هر هفته باید حوالی ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه از شیراز پرواز کند و حوالی ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه در فرودگاه نوشهر بنشیند و پس ۳۰ دقیقه توقف فرودگاه نوشهر را به سمت فرودگاه مقصد شیراز ترک کند.

مطالبه دیرینه گردشگران حوزه خلیج فارس تامین شد

عادل نورعلی خلبان هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم ایر در این باره گفت : یکی از خواسته های دیرینه گردشگران خارجی حوزه خلیج فارس راه اندازی خطوط مستقیم از عمان به غرب مازندران بود چرا که تردد از راه های زمینی منتهی به مازندران مانند جاده چالوس – کرج ، هراز و فیروزکوه برای آنان خسته کننده و آزار دهنده بود.

وی در حاشیه آیین راه اندازی خط شیراز – مسقط – نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بررسی های شرکت هواپیمایی قشم ایر هم نشان داده که حضور هر گردشگر عمانی به مازندران و خطه غربی این استان می تواند حدود سه هزار دلار آورده برای مردم این منطقه به همراه داشته باشد و بنابراین اگر هفتگی ۲ سورتی پرواز از طریق فرودگاه نوشهر برقرار شود و در مجموع ۲۰۰ نفر گردشگر خارجی جابه جا شوند به یقین صنعت گردشگری این منطقه متحول می شود.

صنعت گردشگری غرب مازندران متحول می شود

وی با اظهار آنکه این پرواز با همراهی مسوولان استانی به ویژه استاندار مازندران ، مدیران فرودگاهی نماینده مجلس شورای اسلامی نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی برقرار شد ، برای ماندگاری این پرواز بکارگیری همه ظرفیت ها در این منطقه را خواستار شد.

برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه‌ نوشهر/ راهبرد توسعه گردشگری دولت در مازندران

رویکرد دولت رونق بخشیدن به صنعت حمل و نقل هوایی است

مدیرکل شرکت فرودگاه های مازندران در این آیین گفت که رویکرد دولت رونق بخشیدن به صنعت حمل و نقل هوایی است و استان مازندران با توجه برخورداری از ظرفیت های منحصر بفرد چنین ظرفیتی را دارد.

سعدالله وطن خواه افزود : یکی از دغدغه ها در این حوزه ماندگاری پروازهاست که باید همه دست اندرکاران حوزه گردشگری در این بخش کمک کنند.

وی اظهارداشت: هواپیما یاد شده با ظرفیت کامل به زمین نشست و طبق گزارش‌ها دست کم ۱۹ نفرشان خارجی و از کشور عمان بودند.
هم اکنون هفتگی در روزهای جمعه پرواز شیراز – مسقط – نوشهر و یکشنبه و چهارشنبه پرواز نوشهر- مشهد و بالعکس در فرودگاه نوشهر برقراراست.

برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه‌ نوشهر/ راهبرد توسعه گردشگری دولت در مازندران

رویکرد دولت توجه به گسترش پروازهای هوایی در مازندران است

همچنین در این آیین، مدیرکل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران گفت: اکنون همه توجه و نگاه بالاترین مقام اجرایی این استان گسترش پروازها به ویژه پروازهای خارجی در فرودگاه های مازندران است.

علی دیوسالار افزود : امروز وجود سه فرودگاه در این استان یک ظرفیت منحصربفردی است و با برنامه ریزی درست و مدیریت هدفمند می توان با بهره گیری از این ظرفیت در جهت رونق صنعت گردشگری منطقه گام های موثری برداشت.

تسهیل در آمد و شد گردشگران خارجی

وی با اشاره به برخورداری موقعیت های ممتاز گردشگری در غرب مازندران خاطرنشان کرد : حضور هزاران گردشگر خارجی به ویژه حاشیه خلیج فارس به غرب این استان از جمله شهرستان کلاردشت ، مجموعه گردشگری نمک آبرود، رامسر و دیگر نقاط ساحلی نشان از علاقه مندی این گردشگران به این منطقه دارد.

مدیرکل دفتر فنی ، امورعمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری مازندران تصریح کرد: این پرواز سبب تسهیل در رفت و آمد مسافران عمانی می شود چرا که در گذشته از طریق جاده پرخطر و کوهستانی کرج – چالوس تردد داشتند.

برقراری پرواز مسقط – نوشهر رویداد ماندگار در دولت سیزدهم
فرماندار نوشهر هم در این آیین گفت که برقراری این پرواز برای نخستین بار به عنوان یک رویداد ماندگار در این دولت در این منطقه است.

رستم زرودی افزود : این فرودگاه بعنوان قدیمی ترین فرودگاه ظرفیت پروازهای خارجی دارد منتهی تحقق این مهم مستلزم رفع موانع پرواز و دریافت مجوز مرز هوایی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تخریب موانع پروازی فرودگاه نوشهر در ضلع غربی آن بستر برای پروازهای نجف ، کربلا و عربستان از طریق این فرودگاه فراهم شد.

در سال ۱۳۸۷ فردی با دریافت مجوز در ضلع غربی فرودگاه نوشهر در حوزه جغرافیایی منطقه رادیو دریای چالوس اقدام به ساخت یک بنای اقامتی ، رفاهی و پذیرایی مرتفع کرد که این بنا به علت واقع شدن در قیف پروازی مانع نشست و برخاست هواپیماها شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در آیینی به مناسبت هفته دولت از سرمایه‌گذاری یکهزار و ۲۷۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه در فرودگاه‌های سه گانه این استان خبر داد و گفت که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ، زیرساخت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف و بویژه در بخش افزایش ضریب ایمنی در هر سه فرودگاه این استان ایجاد شده است.

سعدالله وطن خواه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح توسعه همه جانبه فرودگاه های سه گانه این استان در برنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد و در این زمینه در طی چهار سال گذشته حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های استان هزینه شده است.

وطن خواه از تلاش استاندار مازندران برای برقراری و ایجاد مسیرهای جدید پروازی در فرودگاه‌های این استان خبر داد و گفت: شخص استاندار مکاتبات متعددی را با شرکت‌های هواپیمایی در خصوص افزایش و دایر کردن مسیرهای جدید پروازی انجام داده است که امیدواریم در ماه‌های آینده، توسعه خطوط پروازی را در هر سه فرودگاه شاهد باشیم.

وی افزود: با پیگیری صورت گرفته و تصویب و ابلاغ فرودگاه رامسر به عنوان مرز هوایی در آینده نزدیک، امیدواریم شاهد افزایش پروازها بویژه پرون مرزی در آسمان مازندران باشیم که در صورت تحقق این مهم، گام موثری در راستای توسعه صنعت هوایی و رونق صنعت گردشگری استان برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت صدور مجوز هوایی در فرودگاه رامسر صورت گرفته است و در آینده نزدیک این فرودگاه به فرودگاه‌های مرز هوایی می پیوندند.

استان مازندران افزون بر ۳ میلیون نفر جمعیت دارد.