برقراری پرواز فوق العاده تهران-پاریس/ جزئیات و شروط پذیرش مسافران پرواز

مقام مسوول شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پرواز فوق‌العاده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر تهران-پاریس-تهران روز سوم خرداد سال جاری مطابق با ۲۴ می میلادی، انجام می‌شود.
برقراری پرواز فوق العاده تهران-پاریس/ جزئیات و شروط پذیرش مسافران پرواز

حسین جهانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پرواز فوق‌العاده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر تهران به پاریس و بالعکس روز سوم خردادماه سال جاری مطابق با ۲۴ می میلادی انجام می‌شود.

وی افزود: این پرواز در ساعت ۰۷:۲۵ به شماره ۷۳۳ از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه شارل دوگل پاریس پرواز می‌کند و در ساعت ۱۱ وارد این فرودگاه می‌شود، بازگشت این پرواز در ساعت 12:30 از فرودگاه شارل دوگل خواهد بود و هواپیما ساعت ۲۰:۴۵در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مقامات بهداشتی کشور فرانسه رویه‌ای را برای مسافران ورودی به این کشور اعلام کرده‌اند، براساس رویه صادره شده، مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند به این کشور مسافرت کنند و فقط دارندگان پاسپورت و اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس، دارندگان برگه Laissez-Passer و ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار و مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی می‌توانند به این کشور سفر کنند.

جهانی اضافه کرد: براساس این اطلاعیه، داشتن برگه تاییدیه از سفارت برای دارندگان ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده و ویزای دانشجویی تایپ C الزامی است و در صورت داشتن ویزای پزشکی تایپ C جهت درمان، باید کلمه COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد.

وی افزود: مسافران ورودی به این کشور توجه کنند که همه مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آنها دربازه زمانی ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۰ لغایت ۱۶ مارس سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده است، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه تمدید شده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به کشور فرانسه باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

جهانی اظهار کرد: همچنین مسافران قبل از پرواز باید فرم تعهد در لینک مقابل (اینجا) را تکمیل کرده و به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: براساس این رویه، مسافران پس از ورود به خاک فرانسه باید در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.