بلیت همراهی جف بزوس در سفر به فضا ۲۸ میلیون دلار به فروش رفت

یک فرد ثروتمند و ناشناس برای همراهی جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون در سفر به فضا ۲۸ میلیون دلار پرداخت کرد.

بلیت همراهی جف بزوس در سفرش به فضا به حراج گذاشته بود. هویت فردی که جف بزوس و برادرش را در این سفر همراهی خواهد کرد طی هفته های آینده اعلام خواهد شد.

حدود ۲۰ نفر در حراج نهایی بلیت سفر فضایی شرکت «بلو اورجین» که کمتر از دو دقیقه طول کشید شرکت کردند. مدیرعامل شرکت آمازون حدود یک هفته پیش اعلام کرد که روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) با راکت ساخت شرکت «بلو اورجین» به فضا خواهد رفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جف بزوس قرار است ۱۵ روز پیش از این سفر از سمت مدیرعاملی شرکت آمازون کناره گیری کند. پرتاب ماه آینده راکت شرکت «بلو اورجین» اولین پرتاب آن با سرنشین خواهد بود.

مدیر تجاری شرکت «بلو اورجین» روز شنبه اعلام کرد که علاوه بر جف بزوس، برادرش و برنده بلیت همراهی آنها در سفر به فضا یک فرد دیگر نیز با راکت این شرکت به فضا خواهد رفت. هویت مسافر چهارم نیز اعلام نشده است.

جف بزوس و برادرش ماه آینده با راکت ساخت «بلو اورجین» به فضا می‌روند

راکت شرکت «بلو اورجین» قرار است از صحرای غرب ایالت تگزاس پرتاب شود و سپس کپسول حامل مسافران فضایی در ارتفاع حدودا ۷۵ کیلومتری از راکت جدا شود. این کپسول تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از زمین بالا خواهد رفت. شرکت «بلو اورجین» پیش از این ۱۵ بار راکت خود را آزمایش کرده است.

جف بزوس که یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می شود در حالی تصمیم به این سفر فضایی گرفته که رقابت بین شرکت های «بلو اورجین»، «اسپیس ایکس» و «ویرجین گلکتیک» در عرصه سفرهای فضایی شدت یافته است.