بلیط چارتری استانبول چیست؟

سفر به استان یکی از محبوب‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان است. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، در این مقاله با ما همراه شوید تا بلیط چارتر استانبول را بهتر بشناسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، استانبول یکی از محبوب‌ترین شهرهای خارجی برای سفر مردم ایران محسوب می‌شود. این شهر تاریخ غنی، مناظر طبیعی بی‌نظیر و مراکز خرید بسیار لوکس و جانانه دارد. ترکیه با ایران هم‌مرز است. از طرفی می‌توان به روش‌های مختلف به این کشور سفر کرد. اینکه ایرانیان برای ورود به این کشور نیاز به ویزا ندارند، یک مزیت عالی محسوب می‌شود. همچنین نرخ ارز این کشور در مقایسه با دلار بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در ضمن سلیقه غذایی و فرهنگ مردم ایران و ترکیه نیز شباهت بسیاری به هم دارد. همه روزه پروازهای بسیاری ایران را به مقصد استانبول ترک می‌کنند. قیمت بلیط هواپیما استانبول حتی در مقایسه با بلیط پروازهای داخلی نیز مقرون‌به‌صرفه است. با این حال روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های سفر به استانبول هم وجود دارد. رزرو بلیط چارتر استانبول روشی است که می‌توانید با کمک آن، هزینه‌های سفرتان را به‌مراتب کاهش دهید و با حداقل هزینه‌های سفر خارجی عالی تجربه کنید.

بلیط چارتری استانبول چیست؟

اولین سؤالی که قطعاً برای شما به وجود می‌آید این است که بلیط چارتر استانبول چیست؟ به این نوع بلیط، بلیط لحظه آخری استانبول نیز می‌‌گویند. حال منظور از بلیط لحظه آخری چیست؟ در حقیقت شرکت‌های هوایی تمام تلاش خود را می‌کنند تا با حداکثر ظرفیت مسافر خود پرواز کنند. وجود یک صندلی خالی نیز به ضرر ایرلاین می‌شود. تصور کنید که یک سری از هزینه‌ها همانند هزینه ترانزیت، بیمه، حقوق خدمه، سوخت هواپیما، استهلاک قطعات و … همگی به‌صورت ثابت پرداخت می‌شوند. از طرفی حتی اگر نصف ظرفیت هواپیما فقط تکمیل شده باشد، هواپیما باید در تاریخ مقرر، پرواز کند.

به این ترتیب شرکت‌های هوایی برای اینکه بتوانند مسافران را ترغیب کنند تا لحظات آخر بلیط‌های خود را به فروش برسانند، از تخفیف استفاده می‌کنند. پس هرچه به لحظه پرواز نزدیک شوید و در عین حال صندلی خالی در هواپیما وجود داشته باشد، می‌توانید آن را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. ایرلاین‌ها سعی می‌کنند حتی سود خود راکنار بگذارند و بلیط‌های آخری را به شکلی بفروشند که فقط هزینه‌های جاری را تأمین کند. پس این معامله به سود مسافران و سود ایرلاین‌ها هر دو خواهد بود. از‌این‌رو بلیط‌های لحظه آخری بسیار پرطرفدار هستند.

بهترین  زمان خرید بلیط چارتری استانبول چه وقتی است؟

یکی از سؤالات مهم که مطرح می‌شود، این است که بهترین زمان خرید بلیط چارتری استانبول چه زمانی خواهد بود؟ در اصل باید به‌دنبال دوران کم‌تردد باشید. در دوران پرتردد، خبری از بلیط چارتری نیست. تعداد متقاضیان سفر به استانبول در دوران پرترددی همانند کریسمس یا عید نوروز یا حتی ایام تعطیلات تابستانی ایران، به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر حتی بلیط معمولی هم در ایرلاین‌های مختلف نمی‌توانید پیدا کنید. تمامی ایرلاین‌های خارجی و داخلی از هفته‌ها قبل در این شرایط بلیط خود را برای رزرو فروخته‌اند. حتی اگر کسی در لحظات آخر به هر دلیل بلیط خود را کنسل کند، با توجه تقاضای فراوان این بلیط، قیمت آن با قیمت بیشتری از قیمت بلیط‌های معمولی نیز معامله می‌شود! پس خبری از تخفیف نخواهد بود!

زمستان‌های استانبول سرد است. همچنین در پاییز نیز مسافران کمی به استانبول سفر می‌کنند. از‌این‌رو می‌توانید زمستان و پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید تا احتمال یافتن بلیط چارتری استانبول برای شما بیشتر شود. توجه داشته باشید که دوران کریسمس را از این بازه زمانی حذف کنید. زیرا در دوران کریسمس نیز تعداد مسافران بسیاری عازم استانبول می‌شوند. در این دوران هزینه‌های دیگر سفر شما نیز کاهش می‌یابد. برای مثال قیمت رزرو هتل نیز از قیمت ایام پرتردد کمتر خواهد بود. در خلوتی می‌توانید قدم بزنید و از مراکز خرید بزرگ بیشتر تخفیف بگیرید.

بیشترین بلیط چارتری استانبول در کدام مسیرها وجود دارند؟

یافتن بلیط چارتر استانبول در تمامی مسیرها کار ساده‌ای نیست. پس در این بخش، مسیرهایی را به شما معرفی می‌کنیم که بیشترین تردد را دارند و به همین خاطر امکان یافتن بلیط چارتر استانبول در آن‌ها نیز بیشتر است.

تهران نزدیک به ۱۰میلیون نفر جمعیت دارد. به همین خاطر بیشترین تعداد پرواز داخلی و خارجی به این شهر تعلق خواهد داشت. با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های هوایی در تهران دفتر فروش دارند، پروازهای مختلفی از تهران به مقصد شهرهای مختلف از جمله استانبول انجام می‌شود. با توجه به اینکه هرچه تعداد پرواز از تعداد مسافران بیشتر باشد، شانس بیشتری برای خرید بلیط چارتر استانبول خواهید داشت، در مسیر تهران استانبول نیز پروازهای فراوانی وجود دارند. به همین خاطر می‌توانید با کمی تحقیق و پشتکار، بلیط‌های ارزان‌قیمت مناسبی را تهیه نمایید. انواع بلیط چارتر استانبول از ایرلاین‌های ایرانی و خارجی مختلف قابل‌دسترس مسافران خواهد بود.

بلیط چارتر مشهد استانبول

بعد از تهران، مشهد یکی دیگر از شهرهای مهم ایران است. این شهر جمعیت بسیاری دارد. به همین خاطر پروازهای داخلی و خارجی فراوانی از این شهر انجام می‌شود. در ایام کم‌تردد، با توجه به فعالیت شرکت‌های هوایی مختلف، صندلی‌های خالی ممکن است در هواپیما‌های استانبول وجود داشته باشند. اگر کمی پشتکار داشته باشید، قطعاً می‌توانید انواع بلیط چارتر مشهد استانبول از ایرلاین‌های مختلف را خریداری کنید. توجه داشته باشید که ایرلاین‌های داخلی و خارجی بسیاری پرواز مشهد استانبول را انجام می‌دهند. پس امکان خرید بلیط چارتری استانبول از ایرلاین‌های داخلی و خارجی وجود خواهد داشت. هر کدام که بخواهید، در دسترس شما خواهد بود.

بهترین روش خرید بلیط لحظه آخری استانبول

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط لحظه آخری استانبول وجود دارد. بهترین روش خرید اینترنتی بلیط خواهد بود. در این روش می‌توانید به سایت یکی از شرکت‌های معتبر توریستی همانند ره بال آسمان مراجعه نمایید. سپس در بخش خرید بلیط هواپیما، مبدا، مقصد و تاریخ همان روز را انتخاب کنید. معمولاً از ۴۸ ساعت مانده به پرواز، بلیط‌ها به‌صورت لحظه آخری یا همان چارتر عرضه می‌شوند. می‌توانید از بخش فیلتر نتایج، فقط بلیط‌های چارتر را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که کنار بلیط‌های معمولی، عبارت بلیط‌های سیستمی درج شده و در عین حال کنار بلیط‌های چارتر، گزینه چارتر را مشاهده می‌کنید.

معایب خرید بلیط چارتر استانبول چیست؟

بسیاری افراد تصور می‌کنند که اگر بلیط چارتر تهیه کنند، در جای مناسبی در هواپیما قرار می‌گیرند. برخی دیگر تصور می‌کنند که خدمات کمی دریافت خواهند کرد. این در حالی است که هر دو این‌ها اشتباهی بیش نیست. در حقیقت خدماتی که تمامی مسافران آن کلاس پروازی دریافت می‌کنند را شما نیز دریافت خواهید کرد و از این نظر تفاوتی بین شما و سایر مسافران قائل نمی‌شوند. در حقیقت تنها ایراد خرید بلیط لحظه آخری استانبول در این است که فرصت کافی برای آماده شدن نخواهید داشت. البته برای این کار نیز توصیه می‌شود که ابتدا وسایل خود را آماده کنید و سپس به‌دنبال خرید بلیط چارتر باشید. همچنین گاهی یافتن بلیط چارتر برای تمامی اعضای خانواده و همسفران بسیار دشوار خواهد بود. معمولاً کسانی که تنها سفر می‌کنند می‌توانند بلیط چارتر را به‌راحتی پیدا کنند. در غیر این صورت یافتن بلیط چارتر دشوار خواهد بود.

خب دوستان عزیز متوجه شدید که بلیط چارتر استانبول را می‌توانید در ایام کم‌تردد، با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. به این شکل می‌توانید به کاهش هزینه‌های سفر خود کمک کنید. بلیط‌های چارتر بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند.