ترمینال سوم فرودگاه امام با هدف انجام همزمان پروازهای داخلی و خارجی ساخته می‌شود

تهران- ایرنا- سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: انعقاد قرارداد ساخت ترمینال سوم در فرودگاه امام به عنوان ترمینال ترکیبی از پروازهای داخلی و خارجی به وسعت ۴۱۰ هزار متر مربع احتمالا تا پایان سال منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید چلندری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری با تبریک سالروز تاسیس شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود:بخش عمده فعالیت‌ها در شهر فرودگاهی امام خمینی در یکسال اخیر به جریان افتاده است و اکنون حدود ۱۵ پروژه به ارزش ‌سه‌هزار میلیارد تومان در این فرودگاه در حال انجام است.

وی توضیح داد: نزدیک به ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تامین اعتبار توسط خود شهر فرودگاهی و ۸۷۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای این پروژه‌ها سرمایه گذاری شده است.

چلندری بیان‌داشت: ۱۸ پروژه نیز آماده سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است که ارزش این پروژه‌ها افزون بر سه میلیارد یورور است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اضافه‌کرد: از این ۱۸ پروژه، ۱۳ پروژه در محدوده منطقه آزاد فرودگاه است که ترمینال شماره۳ فرودگاه یکی از این پروژه‌ها است. مطالعات ابتدایی این ترمینال آغاز شده است و همزمان با هشت شرکت چینی و چهار شرکت داخلی برای ساخت ترمینال سوم شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام آمادگی کردند و نشست‌هایی برگزار شده است.

وی گفت: قرار است شورای راهبردی با ریاست وزیر راه و شهرسازی تصمیم بگیرد که برای ساخت این ترمینال فراخوان داده شود یا با یک شرکت چینی یا داخلی برای شروع عملیات ساخت قرارداد منعقد شود.

چلندری ابراز امیدواری کرد ترمینال۴۱۰ هزار متر مربعی تا پایان سال به مرحله انعقاد قرار داد برسد که این ترمینال ترکیبی از پروازهای داخلی وخارجی را خواهد داشت.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات کنونی ما در فرودگاه که ایرلاین‌ها از آن شکایت دارند این است که پس از انجام پرواز خارجی، برای پرواز داخلی مجبور هستند خالی به فرودگاه مهرآباد بازگردند که از نظر اقتصادی برای ایرلاین به صرفه نیست.

این مسوول گفت: بر این اساس با ساخت این ترمینال، همزمان پرواز داخلی و هم خارجی از این ترمینال انجام می شود؛ موضوعی که در اکثر فرودگاه‌های دنیا وجود دارد و مشکل بزرگ شرکت‌های هواپیمایی نیز حل می شود.

به گزارش ایرنا، اکنون ۱۱ شرکت داخلی و ۲۳ شرکت خارجی به ۵۰ مقصد و ۲۸ کشور جهان از فرودگاه امام (ره) پرواز دارند.