تهران به عنوان ویترین گردشگری کشور شناخته می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهای هوایی، گردشگری و زیارتی استان، پایتخت را ویترین کشور نامید و گفت: استان تهران با وجود ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر گردشگری، ۸۰ درصد ظرفیت کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

امیر پویان رفیعی شاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود فرودگاه امام خمینی(ره) در تهران، گردشگران خارجی دست کم یک شب را در تهران سپری می کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهای هوایی استان تهران بیان کرد: از حیث واحد های اقامتی هرچند زیر ساخت ها در استان‌های خراسان رضوی و هرمزگان بیشتر است اما به لحاظ دفاتر مسافرتی تهران ویترین کشور محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که شیوع کرونا چه میزان خسارت به دفاتر و فعالان گردشگری وارد کرده است خاطر نشان کرد: میزان خسارت مشخص نیست اما کرونا باعث شد تا ۸۰ درصد دفاتر تعطیلی موقت را تجربه کنند.

رفیعی شاد با بیان اینکه در دولت گذشته از این واحدهای زیان دیده حمایتی نشده است، گفت: این فقدان حمایت، باعث شد تا نیروهای توانمند این صنعت کار خود را ترک کرده و در دیگر صنوف فعالیت کنند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی گردشگری و زیارتی استان تهران، با بیان اینکه برگشت نیروها سخت است افزود: در پسا کرونا مهم ترین چالش بزرگ ما مربوط به نیروی انسانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به ضد و نقیض بودن آمارها زیان ها، رقم کمک های دولتی چشم گیر نیست و بیشتر به شکل اعطای وام به این دفاتر بوده است.

رفیعی شاد با اشاره به تزریق گسترده واکسن و کاهش همه گیری این بیماری در کشور، به موضوع وضعیت حضور گردشگران خارجی در تهران و کشورمان پرداخت و گفت: در حال حاضر هتل های شهر پروتکل های لازم را مد نظر خود قرار داده و بیشتر گردشگران خارجی به صورت محدود و در قالب گروه های کمتر از ۱۰ نفر از اروپا و ترکیه به ایران سفر می کنند.