خروج صنعت هواپیمایی چین از بحران کرونا

سازمان هواپیمایی کشوری چین در سال گذشته ۴۱۸ میلیون سفر مسافری را انجام داده که ۶۳.۳ درصد رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹، یعنی قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ بوده است.
خروج صنعت هواپیمایی چین از بحران کرونابه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شینهوا ؛ طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری چین، صنعت هواپیمایی کشوری چین به سرعت در حال بهبود از پیامد‌های منفی اقتصادی ‏و ‏مالی ناشی از کروناست.
طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری چین، این صنعت در سال گذشته ۴۱۸ میلیون سفر مسافری را انجام داده است که ۶۳.۳ درصد رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹، یعنی قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ بوده است.
وضع حجم حمل و نقل هوایی طی سال گذشته هر سه ماهه نسبت به سه ماهه قبل از آن بهبود یافت و در سه ماهه چهارم، شمار پرواز‌های داخلی به ۹۵.۵ درصد حجم ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ رسید.
دولت چین همچنین امروز اعلام کرد سرمایه گذاری در دارایی‌های ثابت در سال ۲۰۲۰ به ۱۶۲.۷۶ میلیارد یوان (حدود ۲۴.۴۹ میلیارد دلار) رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ تا این زمان بوده است.
سرمایه گذاری در ساخت و ساز و اصلاحات اساسی در صنعت فناوری در سال گذشته به ۱۰۸.۱۴ میلیارد یوان رسیده است که ۱۱.۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.
طبق داده‌ها و اطلاعات آماری منتشر شده توسط دولت، در ترازنامه ایجاد شده در پایان سال ۲۰۲۰، تعداد کل فرودگاه‌های حمل و نقل مدنی مجاز در چین به ۲۴۱ عدد رسیده است.