خط هوایی قشم به عربستان برقرار شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ناصر رجبی افزود: برای نخستین بار پرواز مستقیم از فرودگاه قشم به جده عربستان روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این پرواز که با یک فروند هواپیمای ایرباس ۶۰۰ -۳۰۰ انجام می‌ شود، ۲ کاروان از زائران قشمی خانه خدا را به صورت مستقیم از این جزیره به جده در عربستان منتقل می‌ کند.

به گفته مدیر کل فرودگاه بین المللی قشم، در همین راستا جلسه هماهنگی با مسولین مربوطه در فرودگاه، مسولین شرکت هواپیمایی ایران ایر و روسای کاروانها برگزار و تمهیدات لازم برای انجام این پرواز و ارایه خدمات هر چه بهتر به زائران در نظر گرفته شده است.

رجبی یادآور شد: ساعت انجام پرواز پس از اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر، به اطلاع روسای کاروانها خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

امسال یکهزار و ۳۸۰ زائر حج تمتع در قالب ۹ کاروان و ۶ پرواز از استان هرمزگان عازم سرزمین وحی می‌شوند که پنج پرواز زائران از فرودگاه بندرعباس و یک پرواز ۲۶ خردادماه از فرودگاه قشم انجام می‌شود.

زائران حج تمتع که از فرودگاه بندرعباس اعزام می شوند، چهارم و پنجم تیرماه و زائرانی که از فرودگاه قشم اعزام خواهند شد، ۲۶ تیرماه وارد میهن می‌شوند.

زائران حج تمتع استان هرمزگان در حج تمتع امسال در قالب ۹ کاروان متشکل از هفت کاروان اهل سنت و ۲ کاروان شیعه هستند که بیشترین کاروان مربوط به شهرستان بندرعباس و حوزه شرق استان با چهار کاروان است.

سه کاروان حج تمتع هرمزگان نیز از قشم، یک کاروان از بندرلنگه، پارسیان و بستک و یک کاروان از بندرخمیر است.

کوچکترین زائر استان هرمزگان دختر هشت ساله متولد ۱۳۹۴ و مسن‌ ترین زائر نیز مردی ۹۵ ساله متولد ۱۳۰۷ است.

یکهزار و ۳۸۰ زائر اعزامی از استان هرمزگان به بیت‌ الله‌ الحرام ۷۳۹ نفر زن و ۶۴۱ نفر مرد اعلام شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.