رقیب چینی ایرباس و بوئینگ فقط یک قدم تا دریافت مجوز

شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک چین، اعلام کرد که هواپیمای مسافربری تولیدی این شرکت فقط یک قدم تا دریافت مجوز پرواز فاصله دارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت دولتی هواپیماسازی تجاری چین موسوم به کوماک اعلام کرد که هواپیمای مسافربری تولید این شرکت به نام C919 که با هدف به چالش کشیدن انحصار ایرباس و بوئینگ در صنعت هواپیمایی جهان طراحی شده تمام مراحل آزمایشی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کرده و در آستانه دریافت مجوز پرواز است.

این شرکت در بیانیه رسمی خود اعلام کرده که 6 فروند از این هواپیماها تست‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کرده و هم‌اکنون در مراحل پایانی دریافت مجوز از سوی سازمان هوانوردی کشوری چین قرار دارند. دریافت مجوز برای این هواپیماها اتفاق بزرگی برای چین به شمار می‌رود.

هواپیمای باریک‌پیکر یا تک‌راهروی C919 در کلاس هواپیمای خانواده بوئینگ 737 مکس و ایرباس 320 نئو طراحی شده است.

شرکت سازنده این هواپیماها از سال 2008 برای عرضه آنها با مشکلات فنی و همین طور اعمال محدودیت در تامین قطعات از سوی آمریکا مواجه بوده است.

نخستین مشتری این هواپیماها هم شرکت هواپیمایی دولتی چاینا ایسترن چین است که برای خرید 5 فروند از آنها سال گذشته ثبت سفارش کرده است.

روزنامه چانگ جیانگ دیلی، متعلق به دولت محلی ووهان چین، گزارش داده است که نخستین فروند از این هواپیماها قرار است در ماه آگوست سال جاری به مشتری تحویل داده شود.