رویترز: اولین هواپیمای تمام الکتریکی مسافری برای ۲۰۲۶ آماده می‌شود

شرکت هواپیماسازی برقی Eve Holding Inc برایپرواز هواپیمای برقی در سال 2026 در مسیر تولید قرار دارد.

به گزارش 9صبح،یکی از مدیران اجرایی شرکت ساخت هواپیمای برقی گفت که شرکت هواپیماسازی برقی Eve Holding Inc (EVEX.N) برای رسیدن به هدف خود برای شروع عملیات تجاری در سال 2026 در مسیر تولید قرار دارد و هدف این شرکت دریافت گواهینامه هواپیما است.

بر اساس گزرش رویترز، معاون خدمات و عملیات ناوگان ایو لوئیز مواد، در مصاحبه ای به رویترز گفت که انتظار دارد مقامات در سال 2023 در ایجاد قوانینی برای این بخش پیشرفت کنند، که راه را برای صدور گواهینامه در چند سال آینده هموار می کند.

ایو که توسط هواپیماساز برزیلی Embraer SA (EMBR3.SA) کنترل می‌شود، سال گذشته فرآیندی را برای تنظیم‌کننده هوانوردی غیرنظامی برزیل راه‌اندازی کرد تا هواپیماهایی با برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) خود را تأیید کند، که قبلاً بیش از 2700 سفارش جمع‌آوری کرده است.

مواد با تاکید بر هدف شروع عملیات در سال 2026 گفت که ایو در مورد پروژه قوی که توسط تخصص Embraer پشتیبانی می شود، مطمئن است.

وی گفت که از قبل بودجه مورد نیاز برای این پروژه را در اختیار داشت که در ابتدا 540 میلیون دلار هزینه داشت.

مواد، با اشاره به اینکه ایو همچنین روی راه‌حل‌هایی مانند نرم‌افزاری برای مدیریت ترافیک هوایی کار می‌کند، گفت: «ما پایه محکمی از سرمایه‌گذاری برای عملی کردن پروژه، شرکت و محصولات خود داریم.»

وی گفت: «سرمایه‌گذاری که قبلاً جمع‌آوری کرده‌ایم به ما آرامش می‌دهد تا همه این محصولات را توسعه دهیم تا زمانی که به بهره برداری برسند. در صورت نیاز ممکن است سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود، اما ما اکنون در موقعیت بسیار راحتی هستیم.»

شرکت مشاوره مک کینزی اخیراً گفته است که بودجه اضافی برای بازیگران این بخش در سال جاری مهم خواهد بود. همتایان ایو عبارتند از Joby Aviation Inc (JOBY.N) ، Vertical Aerospace Ltd، Lilium NV و Archer Aviation Inc (ACHR.N) .

منبع:برنا