زائران حج تمتع خراسان رضوی و شمالی با ۴۹ پرواز از مشهد اعزام می‌شوند

عباس خداشناس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زائران حج تمتع امسال در قالب ۶۶ کاروان زیارتی شامل ۴۶ کاروان از استان خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۴۵ زائر و ۹ کاروان از استان خراسان شمالی با هزار و ۲۹۷ زائر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل و ۲۹ پرواز مربوط به کاروان های مدینه بعد است.

وی با بیان این که تمامی پروازهای زائران حج تمتع امسال با شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود ادامه داد: پروازهای کاروان‌های “مدینه قبل” از ۱۳ تا ۲۰ خرداد ماه و پروازهای کاروان های “مدینه بعد” از ۱۷ تا ۲۵ خرداد ماه انجام می‌شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ۸۵ هزار زائر حج تمتع کل کشور، ۱۱.۵ درصد معادل ۹ هزار و ۸۴۵ زائر از استان خراسان رضوی در قالب ۶۶ کاروان هستند که پنج هزار و ۶۵۰ زائر از شهر مقدس مشهد در قالب ۳۵ کاروان و چهار هزار و ۱۹۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان هستند.

خداشناس افزود: از ۶۶ کاروان، ۲۶ کاروان خراسان رضوی به صورت “مدینه قبل” با چهار هزار و ۱۰ زائر و ۴۰ کاروان به صورت “مدینه بعد” با پنج هزار و ۸۳۵ زائر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد کاروان، ۵۹ کاروان شیعه با هشت هزار و ۷۶۵ زائر و هفت کاروان اهل سنت با هزار و ۶۰ زائر هستند.

مسوول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون مننژیت تمامی زائران با همکاری تیم پزشکی حج و زیارت استان خراسان رضوی انجام و کلاس های آموزشی در خصوص مناسک حج، قوانین کشور میزبان و سایر مطالب مورد نیاز حجاج برگزار شده است.

خداشناس بر رعایت قوانین کشور میزبان، همراهی و مشارکت زائران با روحانیان و مدیران کاروان ها، همراه داشتن داروهای خاص ویژه بیماران خاص با نظر پزشک کاروان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در حج تمتع سال گذشته، از ۳۹ هزار و ۶۵۰ نفر زائر حج تمتع کل کشور، ۱۲ درصد معادل پنج هزار و ۶۵ زائر از استان خراسان رضوی بودند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ زائر از شهر مقدس مشهد در قالب ۲۲ کاروان و هزار و ۱۶۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۱۸ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شدند.