زمان صدور مجوزهای گردشگری کاهش می‌یابد

کرمان – ایرنا – معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری و کسب و کار در حوزه صنعت گردشگری زمان صدور مجوزها در این حوزه کاهش می‌یابد.

به گزارش، علی اصغر شالبافیان در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همایش هفته رفسنجان شناسی افزود: اصلاح فرایندها و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها از تاثیرات کاهش زمان صدور مجوزهای گردشگری در کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری در استان کرمان و در بین سرمایه‌گذاران بسیار وجود دارد که باید با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه رشد گردشگری منطقه فراهم شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه بسیاری از اماکن تاریخی در مالکیت وزارت میراث‌ فرهنگی نیستند بیان کرد: این وزرات‌خانه نمی‌تواند برای اماکنی که مالکیت ندارد تعیین تکلیف کند و در این باره اختیاری ندارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری تهران از تاریخ ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری برپا می‌شود تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای تبادل تجربیات و معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان‌های سراسر کشور باشد.

شالبافیان ادامه داد: هر استان می‌تواند بسته به استعداد و ظرفیت‌های مختص به خود تورهای ویژه‌ای را تعریف کند و استان کرمان نیز در حوزه تورهای ویژه نخبگان یا معدنی و صنعتی فعال شود و اقدام به جذب گردشگر در قالب این گونه تورها کند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت ۱۸ دی -روز رفسنجان- و آغاز هفته رفسنجان شناسی به این شهرستان سفر کرده است.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.