ساخت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد تا ۳ سال آینده

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام اینکه دوران محرومیت فرودگاه مهرآباد به اتمام رسیده است، گفت: اگر مجلس و قوه قضاییه موانع را رفع کنند، ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی فرودگاه مهرآباد تا ۳ سال آینده ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حمیدرضا سیدی» امروز دوشنبه در آیین بهره برداری از باند۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: این پروژه بزرگ و مهم در دولت سیزدهم آغاز و در همین دولت تمام شد.

وی افزود: تمام خلبان‌ها از وضعیت باند فرودگاه مهرآباد گلایه داشتند و فرسوده بودن باند را از عوامل مهم کاهش ایمنی پروازها اعلام می‌کردند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها توضیح داد: عملیات بهسازی باند از سال گذشته آغاز شد و اگر در تامین گازوییل و سوخت ماشین‌آلات درگیر در این پروژه به مانع نخورده بودیم، خیلی زودتر از اینها باند ۲۹ چپ فرودگاه افتتاح شده بود.

سیدی توضیح داد که ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار بهسازی باند بود که نهایتاً با استانداردهای روز دنیا ساخته شد.

مهرآباد تعطیل شدنی نیست

وی افزود: فرودگاه مهرآباد سال‌ها در محرومیت قرار گرفته بود با این توجیه که فرودگاه امام خمینی (ره) قرار است ساخته شود؛ اعلام می‌کنیم که فرودگاه مهرآباد تعطیل شدنی نیست و برای همیشه باید بماند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مهرآباد اکنون دو باند استاندارد دارد و هم‌زمان تکمیل و توسعه فرودگاه مهرآباد مطابق نیاز مردم در دستور کار است. مردم انتظار ترمینال‌های تمیز و راحت و در خورشان دارند.

سیدی اضافه کرد: ترمینال یک و دو با قدمت ۷۰ سال اکنون کهنه و فرسوده شده است. این دو ترمینال در سال ۱۳۳۷ به بهره‌برداری رسید. ترمینال ۴ و ۶ هم به نوعی سوله صنعتی است که در خورشان جمهوری اسلامی نیست و به دنبال ساخت ترمینال باشکوه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از افرادی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، هنگام بازگشت می‌گویند چرا ایران نتوانسته چنین ترمینال‌های مسافری بسازد.

وی خبر داد: اکنون مقدمات کار فراهم است و می‌توانیم بدون اخذ یک ریال از دولت و اگر اجازه دهند و موانع از سوی قوه قضاییه و مجلس برطرف شود ظرف ۳ سال بدون اخذ یک ریال از دولت این ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی ساخته شود

سیدی همچنین گفت: مرکز کنترل فضای کشور روزانه به ۱۵۰۰ پرواز سرویس داده می‌شود که ۹۰۰ نفر در این مرکز مشغول کار هستند. بیش از ۲۰ سال از عمر ساختمان و تجهیزات این مرکز می‌گذرد و

به گزارش ایرنا، امروز در نزدیکی ترمینال یک و دو مرکز کنترل پشتیبان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود تا ظرف ۲ سال ساخته و تجهیز شده تا مخاطرات مرکز قدیمی رفع شود.