ساخت پایانه جدید فرودگاه تبریز مصوب شد

تبریز – ایرنا – عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروژه ساخت پایانه جدید فرودگاه تبریز با بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و به زودی اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، علی قاسم زاده، روز سه شنبه در بازدید از محل پروژه ترمینال جدید فرودگاه تبریز افزود: این پروژه در زمینی به مساحت حدود ۲۰ هزار مترمربع اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از اولویت های اصلی این شرکت است، اظهار داشت: اجرای این پروژه به تصویب هیات مدیره شرکت فرودگاه ها رسیده است و پس از تهیه اسناد مناقصه و انتخاب مشاور در آینده نزدیک وارد مرحله اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم جمعی از اعضای هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بخش های مختلف فرودگاه تبریز و آشیانه تعمیرات شرکت هواپیمایی آتا بازدید کردند.

احداث ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز از پروژه‌های مهم عمرانی این فرودگاه به شمار می‌رود.

این فرودگاه در سال گذشته شاهد توسعه پروازهای داخلی و بین‌المللی بوده و می‌رود که با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی به هاب فرودگاهی منطقه شمال-غرب کشور بدل شود.

بنابر این گزارش تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای و بین‌المللی، به غیر شبکه پرواز گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی نیز نیاز دارد و در حال حاضر فرودگاه تبریز از امکاناتی چون باند طویل برای نشست‌ و برخاست‌ هواپیماهای پهن‌پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲ فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ILS و DVOR/DME برخوردار است، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می‌شود.