سرگردانی مسافران فرودگاه‌های استرالیا به دلیل نقص بزرگ رایانه‌ای

بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا، کانتاس، مجبور شد تا پروازهای خود در سراسر این کشور را به دلیل یک نقص بزرگ در بخش فناوری اطلاعات این شرکت، متوقف کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل اسپوتنیک، بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا، کانتاس، مجبور شد تا پروازهای خود در سراسر این کشور را به دلیل یک نقص بزرگ در بخش فناوری اطلاعات این شرکت، متوقف کند.

این مشکل در ابتدا شامل ده ها پرواز بود اما پس از چندی به کل شبکه کشیده شد. شرکت کانتاس اصرار دارد که این مشکل «جزئی» است و در حال حاضر در حال برطرف شدن است.

اما برخی از مسافرانی که با تاخیر پرواز مواجه شده اند و نتوانستند به موقع برای شروع هفته کاری به خانه برگردند، خشم خود را در رسانه های اجتماعی منتشر کردند.

به نوشته این گزارش، هزاران مسافر خطوط هوایی کانتاس امروز در سراسر استرالیا به دلیل یک «نقص کامپیوتری» در فرودگاه ها سرگردان شدند.

بسیاری از مسافران قبلا سوار هواپیماهای خود شده بودند که خدمه پرواز به آنها اطلاع دادند تا زمان برطرف شدن مشکل فنی سیستم، امکان انجام پرواز وجود ندارد برخی دیگر بدون اینکه بدانند، دقیقا چه زمانی می توانند سوار هواپیما شوند، در سالن های فرودگاه گیر افتاده بودند.

کانتاس اعلام کرد این تاخیرها به علت مشکل آی‌تی در سراسر کشور بوده است.

دیلی میل به نقل سخنگوی این شرکت هواپیمایی نوشت، با این حال، این مشکل در حال حاضر حل شده است.

وی افزود، این مشکل فنی تنها منجر به تاخیر پروازها شد، اما حتی یک پرواز لغو نشد.