سه هزار فعال گردشگری در قشم از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: فعالیت سه هزار نفر در قشم بر اساس صنعت گردشگری شکل گرفته است که با شیوع کرونا، از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند.

علیرضا نصری روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه قشم افزود: هم اکنون حدود ۶۰ درصد از مراکز اقامتی جزیره تعطیل و تردد خودرو و گردشگر ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۰۵ هزار متر مربع فضای تجاری ایجاد شده که این امر بر اساس پیشبینی پنج میلیون مسافر و گردشگر در طول سال تحقق پیدا کرده است و امروز فعالان حوزه تجارت در قشم دچار مشکل شده‌اند.

فرماندار قشم تصریح کرد: بر این اساس بانک‌ها می‎توانند با استفاده از ظرفیت‌های استانی و کشوری، به کمک فعالان اقتصادی شهرستان بشتابند.

وی افزود: بخشش سود و جریمه تسهیلات، مشارکت در کمک‌های مومنانه و کمک‌های کارمندان در امور خیر، برخی از فعالیت‌هایی است که بانک‌ها می‌توانند در شرایط کنونی انجام دهند.

نصری ادامه داد: کمک به خانوده‌های درگیر با بیماری کرونا، به نوعی کمک به جامعه نیز محسوب می‌شود زیرا با این کمک‌ها افراد ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها می شوند و افراد درگیر این بیماری مجبور به شکست قرنطینه برای امرار معاش نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی که حفظ اشتغال های فعلی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مشکل است، بانک‌ها می‌توانند با تسهیلگری، در رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن گام‌های موثری بردارند.

فرماندار قشم: افزود: بانک‌ها باید مسوولیت اجتماعی خود را در قبال محرومان و مستضعفان انجام دهند و این فعالیت‌ها نیز باید برجسته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، فرماندار و مسوولان بانک‌های قشم صبح امروز با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.