شرکت‌ بومی خراسان جنوبی در مرحله خرید هواپیما است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: اکنون یک شرکت بومی در مراحل پایانی خرید هواپیما قرار دارد تا به‌ زودی شاهد افزایش پروازهای استان باشیم.

خلیل طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش پروازهای خراسان جنوبی با استفاده از ظرفیت شرکت‌ هواپیمایی بومی در دست اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به فاصله زیاد خراسان جنوبی با مراکز سایر استان‌ها، افزایش تعداد پروازهای استان را ضروری دانست و بیان کرد: استاندار هم به جد پیگیر است که افزایش پروازها از طریق شرکت بومی استان دنبال شود و در این خصوص سرمایه‌گذار بومی پای کار آمده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از تکمیل عملیات اجرایی ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند نیز خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است که در سفر مسوولان کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین محوطه‌سازی فرودگاه بیرجند با اعتبار بیش از ۴۱ میلیارد تومان در مرحله برگزاری مناقصه است و بهسازی سالن قدیم ترمینال بیرجند هم در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد که در سال جاری هر دو مناقصه برگزار خواهد شد.

استان خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند و طبس فرودگاه فعال دارد.

در حال حاضر اغلب پروازهای فرودگاه بیرجند به مقصد تهران و مشهد است.