شناور شدن عامل گرانی بلیت پروازها/ ایرلاین‌ها فقط به فکر خودشان هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه استراتژی سازمان هواپیمایی عامل گرانی بلیت پروازهاست، گفت: در شرایط کنونی ایرلاین ها تنها اقداماتی که به نفع خودشان است را عملیاتی می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدهادی بهادری با بیان این‌که استراتژی امروز سازمان هواپیمایی، شناور کردن نرخ بلیت پروازهای هوایی است، یعنی آنکه قیمت بلیت در زمان های خاص و ایام پرمتقاضی بالا می رود، اظهار کرد: شناور شدن قیمت بلیت هواپیما یکی از ابزارهای ایرلاین های خارجی برای مدیریت بازار پروازهای هوایی است، حال سئوال پیش می آید که آیا تمام اقدامات ما در این حوزه به مانند کشورهای خارجی است که شناور شدن نرخ بلیت مانند آن ها باشد.

وی با انتقاد از عدم ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در پروازهای هوایی داخلی، افزود: متأسفانه با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما، کیفیت خدمات تغییر مثبتی نکرده است، از طرفی بی نظمی ایرلاین ها در ارائه خدمات افزایش یافته است. یکی از عوامل نارضایتی مسافران از پروازهای هوایی، بروز تأخیرهای چند ساعته پرواز و معطل ماندن مسافران است که متأسفانه این مشکل هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ایرلاین ها تنها اقداماتی که به نفع خودشان است را عملیاتی می کنند و در این بین، مردم تنها شاهد افزایش قیمت ها بوده و کیفیت خدمات تغییری نمی یابد، تصریح کرد:‌

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت ورود جدی تعزیرات حکومتی به افزایش قیمت بلیت هواپیما به خانه ملت گفت: قطعا اگر این سازمان به درستی به وظایف خود عمل می کرد، امروز ما شاهد افزایش چشمگیر قیمت ها نبودیم.

بهادری به مثالی درباره گرانی بلیت اشاره کرد و با بیان این‌که نرخ بلیت پرواز تهران- ارومیه در یک سال اخیر بیش از 3 برابر شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی مردم برای این پرواز یک ساعته باید مبلغی حدود 600 هزار تومان را پرداخت کنند، از این رو سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی باید یک بار برای همیشه بازار فروش بلیت هواپیما را ساماندهی کنند.