شکوهمندترین کلیسای دنیا در آلمان به روایت سارا

سارا؛ عاشق و معتاد به سفره، اون جهانگردی و ایرانگردی و از سفرهایی که داره تولید می‌کنه. سارا معلم زبان انگلیسی بچه‌های دیرآموزه و از این کار حسابی انرژی می‌گیره، اون حقوق بین‌الملل خونده و گاهی در این زمینه مشاوره می‌ده. در سفری که به کشور آلمان داشته از یکی از بلندترین و معروف‌ترین کلیساهای این کشور زیبا و دنیا بازدید می‌کنه، کلیسایی با شکوه که دیدن و دونستن راجع بهش خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید تا با روایت سارا بیشتر از کلیسای جامع کلن (Cologne Cathedral) بدونیم.

سلام نو – سرویس گردشگری: سارا از سبک بنای کلیسای جامع کلن، رویارویی این کلیسا با جنگ، تعداد عجیب بازدیدکننده و ویژگی‌های اون می‌گه: “به آلمانی Kölner Dom. کلیسا جامع کلن، کلیسایی رومی کاتولیک هست که در شهر کلن آلمان قرار داره و تنها کلیساییه که بمباران کلن در جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده. این کلیسا که بنایی معروف از معماری گوتیک محسوب می‌شه پربازدیدترین جاذبه گردشگری در آلمانه که هر روز به طور متوسط ۲۰ هزار نفر از اون بازدید می‌کنن. هم‌چنین این کلیسا با ارتفاع ۱۵۷ متر، دومین کلیسای بلند در کشور آلمان و سومین در کل جهان و بزرگ‌ترین کلیسای گوتیک در اروپای شمالی محسوب می‌شه.”

شکوهمندترین کلیسای دنیا در آلمان به روایت سارا

اون در ارتباط با مدت زمان بسیار طولانی ساخت کلیسای جامع کلن، ثبت جهانی این بنای بی‌نظیر در یونسکو و شیوه جالب بازدید می‌گه: “مراحل ساخت کلیسای جامع کلن که محل زندگی اسقف اعظم هم به حساب میاد نزدیک به ۶۰۰ سال طول کشیده. به طوری که ساختش در سال ۱۲۴۸ آغاز و در سال ۱۸۸۰ به پایان رسیده. البته جنگ جهانی دوم هم نقش بسزایی در طولانی شدن ساخت این کلیسا داشته. کلیسای جامع کلن در یونسکو هم به ثبت جهانی رسیده و از اون با عنوان «کار استثنایی نبوغ و خلاقیت انسانی» نام برده می‌شه. این کلیسا به سنت پیتر و مریم مقدس تقدیم شده و در واقع برای قرار دادن و نگهداری از مقبره «مغ‌های مقدس» ساخته شده. آثاری که در سال ۱۱۶۴ به اسقف اعظم کلن اهدا شدن. همه افراد میتونن به صورت رایگان از این کلیسا بازدید کنن اما برای بالا رفتن از برج های کلیسا یا بازدید از اتاق خزانه باید ورودی پرداخت کنین.البته اگر بتونین ۵۰۹ پله رو هم بالا برید.”

شکوهمندترین کلیسای دنیا در آلمان به روایت سارا