صدور روادید گردشگری از سرگرفته می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حدود ۲۰ ماه است صدور روادید گردشگری متوقف شده و با توجه به اهمیت گردشگری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بتوانیم گردشگری را در کشور از سر بگیریم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ آقای مهندس سید عزت الله ضرغامی در نشست مشترک با وزرا امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: آئین نامه این موضوع با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی توسط وزارتخانه نوشته شد و با جوانب ایمنی بالا اجرا خواهد شد.

وی گفت: در ماه گذشته با پیگیری وزارتخانه و هماهنگی خوب ستاد کرونا و شخص وزیر بهداشت، واکسیناسیون عوامل گردشگری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

آقای ضرغامی تصریح کرد: من از همه همکاران و صنوف مرتبط با گردشگری خارجی تقاضا می‌کنم، با همه وجود و جدیت بر اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی مراقبت کنند و اجازه هیچ گونه بی احتیاطی و غفلت از این موضوع را ندهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما قطب گردشگری جهانی هستیم؛ متأسفانه برغم مزیت‌های ویژه تاریخی، طیبعی، زیارتی، سلامت آموزشی و سایر جاذبه‌ها هرگز در مقام درخور در سطح جهانی نبوده ایم و بیماری کرونا هم در طول این مدت مزید بر علت شد.