طراحی نرم افزار بومی صدور کارت پرواز

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: طراحی نرم افزار بومی صدور کارت پرواز توسط متخصصین ایرانی و به صورت دانش بنیان انجام شده است که بالارفتن ضریب امنیتی اطلاعات مسافر را در پی دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی پروژه‌های متعددی ازجمله حدود ۳ میلیارد یورو پروژه دارد که آماده سرمایه‌گذاری خارجی است و درحال حاضر به صورت همزمان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال اجرا است.

چلندری افزود: دو پروژه خاص به تازگی رونمایی شده است؛ یکی نرم‌افزار پذیرش مسافر و صدور کارت پرواز است که قبل تر از همه نرم‌افزارها برنامه‌های صدور کارت پرواز مسافر توسط یک شرکت فرانسوی انجام می‌شد اما با هماهنگی همکاران ما با مراکز دانشگاهی برای اولین بار در ایران کاری دانش‌بنیان و توسط متخصصان ایرانی انجام می شود و بومی سازی شده است که هیچ نیازی به کشورهای دیگر نیست.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی تصریح کرد: حسن این بومی‌سازی بالارفتن ضریب امنیتی است به این صورت که تمام اطلاعات مسافر در یک کانتر گرفته می‌شود و اطلاعات مسیر، اطلاعات بار، عوارض فرودگاهی، پرداختی‌های مسافر و ایرلاین و همه اطلاعات مسافر که به واسطه صدور بلیط حاصل می‌شود، در این نرم‌افزار محاسبه می‌شود و با امنیت بالا در اختیار شرکت فرودگاهی امام است. در واقع این نرم افزار کاملا ایرانی-اختصاصی است.

وی تشریح کرد: پروژه بعدی که عرضه شده است در راستای حل مشکل کمبود تاکسی با توجه به بعد مسافت در فرودگاه امام است، به این صورت که نرم افزاری مشابه نرم افزارهای اسنپ و تپسی و حتی پیشرفته‌تر طراحی شده با این فرض که راننده تاکسی در منزل نوبت گیری می‌کند و نرم افزار ساعت حضور او در فرودگاه را اطلاع‌رسانی می‌کند و راننده بر اساس همان ساعت به فرودگاه مراجعه کرده و مسافر را پذیرش می‌کند. مسافر نیز، هم از طریق تلفن همراه و هم با استفاده از مانیتورهای هوشمند موجود در قسمت‌های مختلف ترمینال با انتخاب مسیر می‌تواند در زمان مشخص و بدون معطلی کد تاکسی را اعلام کند، سوار شود و به مقصد برسد؛ در نتیجه مشکلات کمبود تاکسی و ماشین‌های شخصی حل می‌شود.

چلندری یادآور شد: این دو پروژه محصول دانش بنیان بوده که توسط جوانان توانمند کشورمان عرضه شده و با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شده است.