عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه امسال به پایان می‌رسد

مجتبی بیاتی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه از ۱۲ اردیبهشت ماه امسال افزود: مدت زمان احداث این طرح که یک طرح ملی و استراتژیک برای کشور است یکسال پیش بینی شده که پیمانکار طرح قول داده است آن را در آبان ماه و قبل از فصل زمستان تحویل دهد.

وی اضافه کرد: عملیات بهسازی فرودگاه علاوه بر بهسازی باند شامل توسعه پارکینگ هواپیماها نیز خواهد بود که برای اجرای آن ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که با قولی که از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی داده شده است این اعتبار به طور کامل تامین خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه اضافه کرد: هم اینک به دلیل تعمیر باند اصلی فرودگاه از باند جایگزین استفاده می شود که تنها برای نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط قابل استفاده است ولی با عملیاتی شدن باند جدید هواپیماهای پهن پیکر نیز قابلیت فرود در این فرودگاه را خواهند داشت.

بیاتی افزود: در صورت برنامه ریزی پروازی شرکت های هواپیمایی امکان پروازهای بین المللی نجف، بغداد، سلیمانیه و کشورهای همسایه هم با این تیپ پروازی است فقط محدودیت انجام پروازهای حج به دلیل عدم پذیرش هواپیماهای کوچک و بدنه متوسط توسط کشور عربستان وجود دارد که با عملیاتی شدن باند اصلی، امکان اعزام زایران خانه خدا از این فرودگاه نیز میسر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲ شرکت هواپیمایی به مرکزیت استان کرمانشاه درخواست مجوز کرده‌اند که موافقت اصولی برای آنها صادر شده است افزود: یکی از این شرکت ها خوشبختانه کار خرید هواپیما را نیز انجام داده و تاکنون موفق به خرید ۶ فروند هواپیما نیز شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه یادآور شد: امیدواریم نخستین شرکت اختصاصی هواپیمایی این استان در نیمه نخست امسال فعالیت رسمی خود را در استان آغاز و استان کرمانشاه به جمع استان هایی که دارای شرکت هواپیمایی اختصاصی هستند بپیوندد.

وی تاکید کرد: فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور محسوب می شود از اینرو فعالیت این شرکت هواپیمایی در استان قادر خواهد بود به دیگر استان های همجوار نیز خدمات رسانی انجام دهد.

بیاتی یادآور شد: هم‌اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده می‌شود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده است و در بخش پروازی به عنوان فرودگاه مرکزی فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان‌های غربی دارد که با انجام بیش از ۵۰ پرواز برنامه‌ای هفتگی به پنج مقصد داخلی نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا کرده است.

هم‌اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده می‌شود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.

سال گذشته از طریق این فرودگاه ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی به مقاصد داخلی از جمله تهران، مشهد، کیش ، شیراز و عسلویه در قالب ۲ هزار و ۹۷۰ پرواز جابجا شدند.

هم‌اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده می‌شود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.

«مجتبی بیاتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اهمیت بالای بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی اظهار کرد: افزایش ناوگان شرکت‌های هواپیمایی و پاسخگویی مطلوب به تقاضای مسافران، از جمله ثمراتی است که پس از بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه پدید خواهد آمد.