فرودگاه مهرآباد با تصمیم نظام و دولت هیچ وقت تعطیل نمی شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد با 2 باند پروازی استاندارد فعال است و طبق تصمیم نظام و دولت این فرودگاه تعطیل شدنی نیست و برای همیشه می ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران امروز در مراسم بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان بزرگترین زیرساخت فرودگاهی در پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، اظهار داشت: پیش از این خلبانان از وضعیت کیفیت باند 29 چپ مهرآباد گله های زیادی داشتند.

وی ادامه داد: در این راستا با فعال کردن باند 29 راست، عملیات بهسازی باند 29 چپ مهرآباد در همین دولت آغاز شد و پروژه یک ساله با اعتبار 750 میلیارد تومان اجرا شد.

سیدی با اشاره به رعایت همه استانداردهای روز دنیا در بهسازی باند 29 چپ مهرآباد، اضافه کرد: فرودگاه مهرآباد طبق تصمیم دولت و نظام تعطیل شدنی نیست و برای همیشه می ماند.

معاون وزیر راه و شهرساری اظهار کرد: ترکینال یک و دو فرودگاه مهرآباد 70 سال قدمت دارد این 2 ترمینال امروز باید جزو آثار باستانی تلقی کنیم.همچنین ترمینال های 4 و 6 هم سوله های صنعتی است که در شان مردم و کشور نیست در این راستا ساخت ترمینال جدید مهرآباد با ظرفیت 20 میلیون مسافر در سال از امروز به دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفت.

سیدی بیان کرد: مرکز کنترل فضای کشور 900 نیروی متخصص دارد و روزانه به 1500پرواز خدمات می دهد، 120 سامانه کمک ناوبری در مرکز فعال است این مرکز 20 سال عمر دارد و نیاز به بازسازی داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مرکز کنترل پشتیبان بین ترمینال های 1 و 2 مهراباد به مساحت 14 هزار کتر مربع و 800 میلیارد تومان اعتبار 2 ساله ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کل فرودگاه های کشور جمعا 118 پروژه عمرانی در دست اجرا داریم.