قزاقستان و ترکیه پروازهای روسیه را به حالت تعلیق درآوردند

تهران- ایرنا- شرکت هواپیمایی ملی قزاقستان ایر آستانه و شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز ترکیه اعلام کردند که پروازهای خود به روسیه را بطور موقت متوقف کرده‌اند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، شرکت‌های هوایی قزاقستان و ترکیه در بیانیه‌های مطبوعاتی جداگانه اعلام کردند که این شرکت‌ها به دلیل عدم اطمینان در مورد بیمه هواپیماهای عازم روسیه این تصمیم را گرفتند.

بعد از آنکه اکثر کشورهای اروپایی حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی بسته‌اند، پرواز به ترکیه و قزاقستان از معدود مسیرهای خروج از روسیه بوده است.

شرکت هواپیمایی پگاسوس ترکیه به خبرگزاری فرانسه گفت که از امروز شنبه پروازهای خود را متوقف خواهد کرد.

اما با این وجود شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترکیه اعلام کرد که پروازها به روسیه و از روسیه در حال حاضر ادامه خواهد داشت.

در ادامه فشارها بر روسیه به دلیل حمله به اوکراین، قیمت بلیت‌های مسکو – استانبول در هفته گذشته افزایش یافت زیرا بسیاری تلاش کردند تا روسیه را در یکی از معدود مسیرهای خارج از کشور ترک کنند.

شرکت هواپیمایی ایر آستانه قزاقستان که به چندین مقصد در روسیه پرواز دارد نیز گفت که به دنبال بازیابی پروازها در اسرع وقت است.

نمایندگان دو آژانس مسافرتی در آلماتی به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که تصمیم شرکت هواپیمایی ایرآستانه به این معنی است که هیچ ارتباط مستقیمی بین مسکو و بزرگترین شهر قزاقستان، آلماتی وجود ندارد.