قیمت بلیت پروازهای نوروزی گران نمی‌شود

محمد محمدی‌ بخش امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور در 12 بهمن 57، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، اظهار داشت: برای توسعه ناوگان هوایی و افزایش تعداد هواپیماها، منتظر مذاکرات نیستیم و گام‌هایی را برداشته‌ایم که خبر خوب در این باره را تا پیش از نوروز به مردم اعلام می‌کنیم.

وی گفت: یکی از موضوعات مذاکرات، بحث حمل و نقل هوایی هم هست، اما ما در این باره منتظر نمانده‌ایم و خبر جدیدی هم از ایرباس دریافت نکرده‌ایم، اما آنها قاعدتا باید به تعهدات و وعده‌هایشان عمل کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره کف نرخ بیلت هواپیما در دامنه نرخی توضیح داد: سقف نرخی در دامنه قیمت‌ها اعلام شده و در شورای عالی هواپیمایی هم به تصویب رسیده است و سازمان هواپیمایی بر آن نظارت دارد.

محمدی‌بخش افزود: کف نرخی هم با دقت و نظارت سازمان هواپیمایی بررسی می‌شود، ما نمی‌توانیم از حداقل‌ها عبور کنیم چون به هر حال پرواز، هزینه بیمه، سوخت و غیره را دارد و هیچ ایرلاینی با توجه به هزینه‌ها نمی‌تواند ارزان‌فروشی کند، چون این امر حوزه ایمنی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، اما رقابت در ایام پرتقاضا و کم‌تقاضا طبیعت کار هوانوردی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در نوروز 1401 قیمت بلیت هواپیما افزایش نمی‌یابد.