لاکچری ترین سفره‌خانه‌های مشهد

امروز برای علاقه‌مندان به مکان‌های سنتی، به معرفی بهترین سفره‌خانه‌های شهر مشهد می‌پردازیم. این سفره‌خانه‌ها می‌توانند حال و هوای شما را، پس از گشت‌وگذاری طولانی‌ و خستگی زیاد، کاملاً تغییر دهند.سلام نو-سرویس گردشگری: ایرانیان در هر دوره از تاریخ، همیشه انسان‌هایی عاشق تفریح و صد البته خوش روحیه بوده‌اند. همان‌طور که می‌دانید امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت در نحوه حمل و نقل و تغییر در سبک سفر، می‌توان به مناطق مختلفی از این کره خاکی، به راحتی مسافرت کرد.بنابراین با افزایش جهان بینی مسافران، مراکز متعددی برای هر نوع سلیقه‌ای، جهت تفریح و گذراندن ساعاتی خوش و ثبت خاطراتی به یاد ماندنی تاسیس شده است. اما در میان تمامی این تفریحات که خاستگاه آن‌ها الزاماً ریشه در فرهنگ ما ندارد و ایده تاسیس آن‌ها ممکن است از کشورهای مختلف گرفته شده باشد، همچنان مراکز محدودی اقدام به ارائه اصیل‌ترین تفریحات سنتی می‌نمایند.در این نوشتار ما به یکی از اصیل‌ترین سنت‌های ایرانیان می‌پردازیم و به شما بهترین سفره‌خانه‌های سنتی شهر مشهد را معرفی خواهیم کرد.درباره سفره‌خانه‌ها بیشتر بدانیدهمان‌طور که از نامش پیداست، در گذشته، یک سفره‌خانه برای مشتریان خود سفره‌های رنگین و متنوعی پهن می‌کرده و این مکان‌ها، در واقع همان رستوران‌ها یا غذاخوری‌های امروزی هستند.شاید در خیابان، مکان‌هایی با نام چای‌خانه یا قهوه‌خانه، به چشمتان خورده باشد. در گذشته، سفره‌خانه‌ها بیشتر تمرکز خود را بر روی تهیه غذاهای سنتی و سرو آن‌ها معطوف می‌کردند و همچنین اقدام به ارائه چای یا قلیان می‌نمودند. اما چای‌خانه‌ها یا قهوه‌خانه‌ها فقط مختص چای، قهوه و قلیان بوده‌اند.علاوه بر این، سفره‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، مکان‌هایی برای نقالی و شاهنامه‌خوانی بوده‌اند که در حال حاضر، متأسفانه دیگر خبری از داستان‌سرایی و هنر در اکثر آن‌ها نیست.

وجود این مراکز سنتی بسیار برای ایرانیان اهمیت دارد؛ زیرا پیشینه‌ای دیرین دارند و یکی از شناسنامه‌های فرهنگی کشورمان هستند.بنابراین بهتر است با حضور خود، از این کسب‌وکارهای اصیل حمایت کنیم تا تاریخ را زنده نگه‌داریم.

بهترین سفره‌خانه‌های سنتی مشهد

سفره‌خانه سنتی ترنج:

لاکچری ترین سفره‌خانه‌های مشهد

سفره‌خانه سنتی ترنج در شهر مشهد، خیابان فرامرز عباسی، پاساژ آناهیتا، طبقه منفی یک قرار دارد. اگر در هتل‌های سه ستاره مانند صبا یا ارس مشهد ساکن هستید، به راحتی می‌توانید برای گذراندن ساعاتی خوش به این سفره‌خانه بروید.در هنگام ورود مطمئناً نقاشی‎های دیواری، اشعار حک شده بر روی آن‌ها و همچنین تزیینات ایرانی و خلاقانه، توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.شما می‎توانید در این مکان به همراه موسیقی سنتی، درحالی که روی تخت‌های راحت لم‌داده‌اید، غذایتان را صرف کنید.اگر به این سفره‌خانه سر زدید علاوه بر چلو و خوراک‌های ایرانی، می‌توانید دیزی سنتی نیز سفارش دهید. نوش جان!

سفره‌خانه عمارت یزدان:

لاکچری ترین سفره‌خانه‌های مشهدجدیدترین پاتوق خراسانی‌ها در شهر مشهد سفره‌خانه عمارت یزدان است. این سفره‎خانه به دلیل دارا بودن فضای باز و همچنین فضای بسته، آرامش را برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی شما فراهم می‎کند. اتاق‌هایی با گنجایش متفاوت، دورتادور حیاط این رستوران دلنشین را احاطه کردند. همچنین در بدو ورود فواره‎ای سنتی به همراه گلدان‌های رنگارنگ، در اطراف آن خودنمایی می‎کند. جلوتر که می‎رویم، درختچه‎هایی در دو طرف یک جوی آب که از میان حیات گذر می‌کند، به فضا حس و حالی دنج و خاطره‎انگیز می‎بخشند.

اتاق‎های این مجموعه دارای سیستم گرمایشی می‌باشند بنابراین می‌توانید در فصول سرد سال نیز، آخر هفته‌ها را در آن‌ها با اطرافیان خود، به خوشی سپری کنید.منوی این رستوران شامل تقریباً تمامی غذاها و حتی نان سنتی طبخ شده در مطبخ خانه‎ی خود عمارت است.اگر قصد برگزاری جشن تولد در این فضای به‌یادماندنی را دارید، می‌توانید از قبل برای تدارکات، اقدام به رزرو اتاق‎ها یا آلاچیق‎های مجموعه کنید.این رستوران در بخش طرقبه، ویلا شهر، کوچه امام رضا‎ی 7 قرار دارد.

رستوران و سفره خانه سنتی بابا قدرت مشهد:

لاکچری ترین سفره‌خانه‌های مشهداین سفره‌خانه مکانی است برای عاشقان تاریخ، تا بتوانند تجربه‎ی بی‌نظیر صرف غذا در یک کاروانسرای کهن را در دفتر خاطرات خود ثبت کنند. این کاروانسرا مربوط به دوره قاجار است و بیش از دو قرن، قدمت دارد!

مجموعه بابا قدرت که به سه بخش رستوران، چای‌خانه و بازارچه سنتی تقسیم می‌شود، در سال‌های اخیر توانسته است جای خود را در دل گردشگران و حتی اهالی استان خراسان باز کند. شما پس از وقت گذراندن در بازار امام رضا، در انتهای بازار می‌توانید این غذاخوری را یافته، به تاریخ سفر کنید و خستگی خود را رفع کنید.

سفره خانه فانوس آبی:

لاکچری ترین سفره‌خانه‌های مشهد
می‌توان گفت این سفره‌خانه، از جمله مکان‌هایی است که کلیشه‌های معمول را کنار زده و با وسواسی قابل توجه، سعی در حفظ سنت‌ها، معماری، موسیقی و سبک زندگی بومی خراسان دارد.حتی کارکنان این رستوران نیز، با لباس‌های فرم مشهدی و با کمال ادب از شما پذیرایی خواهند کرد. در تزیینات این محل، از لوازم قدیمی مانند سرمه‌دان، اتوی زغالی، چرخ نخ‌ریسی و همچنین فانوس‌های آنتیک استفاده شده است.وجود حوض‌خانه، طاقچه‌ها و تنور محلی خراسانی برای گردشگران بسیار جذاب و دل‎پذیر است.

سفره‌خانه داریوش:

لاکچری ترین سفره‌خانه‌های مشهد
این سفره‌خانه سنتی زیبا، دارای فضای باز دلنشین و فضایی بسته، متناسب با هر گونه سلیقه‌ای است. در وسط حیاط این رستوران، یک حوض به همراه فواره‌های کوچک، حال و هوای خانه‌های قدیمی را برای شما تداعی می‌کند. این رستوران با معماری داخلی کلاسیک ایرانی می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که بخواهند در فضایی آرامش‌بخش با دوستان خود، ساعت‌ها گفت‌وگو کنند و از امکانات این سفره‌خانه بهره ببرند.

سخن آخر

شاید بهتر باشد به هنگام جستجو برای مکانی مناسب جهت صرف غذا، به انتخاب‌هایی غیر از فست فود و رستوران‌های لاکچری فکر کنیم. در صورتی که از رفتن به مکان‌هایی همانند سفره‌خانه‌ها و چایخانه‌ها خودداری کنیم، مطمئن باشید نسل‌های بعدی لذت حضور در فضاهای سنتی ایرانی را به همراه صدای آب و موسیقی سنتی، از یاد خواهند برد.مطمئن باشید تجربه خوردن دیزی در ظروف مخصوص سنگی، سفالی و روحی، هنگامی که به کودک خود یاد می‎دهید که چگونه آب را تیلیت کند و محتویات دیگر را با گوشت‌کوب بکوبد، خیلی لذت بخش‌تر از این حرف‌هاست!