لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

شهربازی ها همواره از مکان های پرطرفدار در بین کودکان و بزرگسالان می باشد. تجربه استفاده از یک شهربازی مدرن و با امکانات روز دنیا میتواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. کشور قطر با درآمدهای عظیمی که از ذخایر نفتی و گازی خود به دست آورده است، توانسته جدیدترین و به‌روزترین وسایل تفریحی را در شهربازی های خود قرار دهد .

به گزارش سلام نو، شهربازی های قطر در چند سال گذشته به دلیل امکانات متنوع و جدیدی که در آنها قرار دارد از طرف گردشگران بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. شهربازی های قطر یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه های گردشگری این کشور می باشد. علاوه‌بر وسایل سرگرمی و تفریح متنوعی که شهربازی های قطر دارد، طراحی پارک‌های موضوعی یا تِم پارک‌ها در این کشور باعث جذب گردشگران بسیاری به شهربازی های این کشور شده است. اما یکی از مهمترین اخباری که نگاه کل دنیا را به قطر معطوف کرده است، جام جهانی ۲۰۲۲ می‌باشد. خیلی از هواداران تیم‌های فوتبال در حال برنامه‌ریزی برای سفر به کشور قطر هستند تا تیم محبوب‌شان را از نزدیک تشویق کنند.

قطعا میدانید کشور ایران به عنوان تیم اول گروه خودش به صورت مستقیم راهی جام جهانی قطر شده است، نکته بسیار مهم و مثبت در خصوص این جام جهانی این است که، قطر فاصله بسیاری کمی با کشور ما دارد و همین امر باعث شده است تا مسافران زیادی از کشور ایران اقدام به تهیه بلیط جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنند.

  1. بازه زمانی اول مربوط به بازی تیم ملی ایران در مقابل تیم انگلستان بوده که زمان پرواز و مدت اقامت از ۲۹ آبان تا ۳ آذر می‌باشد.
  2. بازه دوم مربوط به تاریخ بازی تیم ملی ایران در مقابل تیم ولز بوده که زمان پرواز و مدت اقامت از تاریخ ۳ آذر تا ۷ آذر می‌باشد
  3. بازه زمانی سوم نیز متعلق به بازی تیم ملی ایران و تیم آمریکا بوده که زمان پرواز و مدت اقامت آن از تاریخ ۷ آذر تا ۱۱ آذر می‌باشد.

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

حیا کارت یا هایاکارت
جهت شرکت در جام جهانی قطر شما به حیاکارت (هایا کارت) نیاز دارید . حیا کارت یک کارت دیجیتالی است که در حکم مجوز ورود برای شرکت کنندگان در جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ می باشد.

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

معرفی شهربازی های قطر

اگر قصد سفر به قطر را دارید و در طول سفر به فعالیت های هیجان انگیز علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم رفتن به شهربازی های جذاب قطر را در برنامه سفر خود قرار دهید. کشور قطر با درآمد بالایی که دارد توانسته امکانات و سرگرمی های متنوعی را متناسب با سلیقه های مختلف در شهربازی های خود فراهم کند. در ادامه قصد داریم شما را با امکانات و ویژگی های برخی از شهربازی های قطر بیشتر آشنا کنیم.

۱.شهربازی جوندو لینیا،هیجان قایق سواری در ونیز

آدرس: قطر، دوحه، منطقه Aspire، مرکز خرید ویلاجیو

هزینه‌ها: برای ورود به شهربازی جوندو لینیا نیاز به پرداخت هزینه نیست ولی برای هر کدام از وسیله‌های بازی باید بلیط تهیه نمایید.

شهربازی جوندو لینیا در سال ۲۰۱۱ در مرکز خرید ویلاجیو دوحه پایتخت قطر افتتاح شد. این شهربازی سرپوشیده یکی از بهترین و مدرنترین شهربازی های قطر می باشد. در شهربازی جوندو لینیا سن و سال اهمیتی ندارد و با هر سنی می توانید تفریحاتی هیجان‌انگیز متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید. با رفتن به این شهربازی ها، علاوه‌بر تفریح و استفاده از وسایل سرگرمی شهربازی، می‌توانید از فروشگاه های برندهای مختلف که در مرکز خرید ویلاجیو شعبه دارند هم دیدن کنید و لحظاتی مفرح و دلپذیر را تجربه نمایید. شهربازی جوندو لینیا مکانی مناسب برای تفریح با خانواده میباشد

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

وسایل بازی شهربازی جوندو لینیا

  • هاکی و اسکی روی یخ: اگر علاقه به ورزش‌های زمستانی دارید در پارک جوندولینیا یک پیست بزرگ یخی با ظرفیت زیادی وجود دارد که می‌توانید برای ورزش هایی مثل اسکیت روی یخ و هاکی از آن استفاده کنید.
  • قایق‌سواری: یکی از رویایی ترین بخش‌های مرکز تفریحی جوندولینیا، رودخانه‌ای است که در وسط پارک به شکل شهر آبی ونیز شبیه سازی شده است. می توانید در این رودخانه قایق سواری کنید و لحظاتی خاطره‌انگیز را به همراه خانواده‌تان سپری کنید.
  • بولینگ: اگر از علاقمندان به ورزش بولینگ هستید، باید به شما بگوییم که در شهربازی جوندو لینیا یک سالن بولینگ بزرگ با ۱۲ لاین برای انجام این بازی مفرح فراهم شده است.
  • جنگ لیزری: یکی از هیجان‌انگیزترین بخش های شهربازی جوندو لینیا که شاید هیچ جای دیگری در نتوانید آن را تجربه کنید بخش مربوط به جنگ لیزری است. جنگ لیزری با ظرفیت ۳۴ نفر، یکی از تفریحات شهربازی جوندو لینیا می باشد که می‌توانید دسته جمعی از آن لذت ببرید.
  • کارتینگ: تجربه رانندگی در شهربازی یکی از تفریحات قدیمی ولی پرطرفدار است که برای انجام آن می‌توانید به پیست کارتینگ شهربازی جوندو لینیا بروید و تجربه یک مسابقه حرفه‌ای شگفت‌انگیز را با راننده‌های باتجربه و تازه‌کار داشته باشید.
  • سینمای چهاربُعدی: در این شهربازی یک سینمای چهاربُعدی با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده که می‌توانید با جلوه هایی ویژه، فیلم ها را تماشا کنید.
  • بازی هایی ویژه کودکان: در شهربازی جوندو لینیا قطر بازی های ویژهای همچون ترامپولین، قطار کودکان، قایق‌سواری، چرخ‌وفلک، ترن هوایی، سرزمین دایناسورها و… نیز برای کودکان فراهم شده است.
  • انواع رستوران ها و کافه ها : اگر پس از بازی و تفریح در این شهربازی گرسنه بودید، می‌توانید به یکی از رستوران‌ها و یا کافه‌های درجه یک آنجا بروید و خوراکی‌های خوشمزه سفارش دهید و نوش جان کنید.

ساعت کاری شهربازی جوندو لینیا:

  • شنبه تا پنجشنبه: از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب
  • جمعه: از ساعت ۱ بعدازظهر تا ۱۲ شب

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

۲.دنیای انگری بردز قطر ، یک تم پارک بی نظیر

آدرس: قطر، دوحه، مرکز خرید Doha Festival City

هزینه: هزینه بلیط در این مجموعه تفریحی با تهیه کارت فردی یا خانوادگی پرداخت می‌شود و می‌توانید کارت خود را به مبلغ دلخواه برای بازی های مختلف شارژ کنید.

اگر انیمیشن و بازی انگری بردز یا همان پرندگان خشمگین را دیده باشید، با رفتن به این تِم پارک می‌توانید تمامی کاراکترهای آن را در فضایی بسیار جذاب در کنار هم ببینید و از بازی هایی که براساس تِم این کارتون ساخته شده است استفاده نمایید. قطر برای طرفداران این بازی محبوب شرکت سونی یک تم‌پارک اختصاصی طراحی کرده است که از پرطرفدارترین شهربازی های شهر دوحه محسوب می‌شود. شهربازی دنیای انگری بردز یکی از جاذبه های کشور قطر برای کودکان است. این تِم پارک در سال ۲۰۱۷ میلادی با ایده Ravio Entertainment و Trimoo و در فضای بسیار بزرگی ساخته و افتتاح شد. این تِم پارک توانسته نظر گردشگران بسیاری را که از کشورهای مختلف دنیا به قطر می‌آیند به خود جلب کند.

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

از جمله بازی‌های دنیای انگری بردز قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بمب انفجاری
  • کارتینگ و ماشین سواری
  • پاراگلایدر غلتکی
  • سرسره های متنوع
  • بازی‌های ویدیویی
  • ساحل دزدان دریایی
  • وسایل سواری‌ مختلف
  • استودیو و سالن سینما
  • رستوران و فروشگاههای متنوع

ساعت کاری:

  • شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب
  • پنجشنبه و جمعه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ شب

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

۳.پارک تپه‌های برفی، تجربه ای متفاوت در هوای گرم  قطر

هزینه: برای ورود به این پارک سه کارت پلاتینیوم،طلایی و نقره ای با قیمت های مختلف قابل تهیه است.

اگر می خواهید یک تجربه کاملا متفاوت از رفتن به شهربازی داشته باشید، حتما به پارک تپه های برفی در مرکز خرید فستیوال دوحه بروید. با رفتن به این پارک می توانید در دل صحرای گرم قطر از برف و هوای خنک لذت ببرید. گردشگران زیادی برای فرار از گرمای قطر، به پارک تپه‌های برفی میروند و لحظاتی دلچسب را در آنجا می‌گذرانند. این مجموعه یک جاذبه جادویی در دل گرمای قطر است، دمای هوا در این پارک روی ۴- درجه سانتی‌گراد
می‌باشد.

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

در این پارک مصنوعی امکان استفاده از تمامی تفریحات زمستانی فراهم شده است که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی میکنیم:

  • snow Motion: این بخش دارای وسایل بازی و سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی است که برای تمامی سنین مناسب میباشد.
  • White dunes:بخش تپه‌های سفید به نوعی شبیه‌سازی از تپه‌های شنی در بیابان است، که به جای خاک، پوشیده از برف هستند.
  • Snowy Mountain: کوه برفی در این شهربازی نوعی شبیه‌سازی از صخره‌های برفی است که صعود از آن برای ماجراجوها تجربه جالبی است.
  • Dune Dash: یک سرسره بسیار بلند که ارتفاع آن به ۵۰ متر هم می‌رسد و پایین آمدن از آن بسیار هیجان انگیز است.
  • Snow Storm: در این بخش از پارک تپه های برفی می توانید حضور در یک طوفان برفی هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
  • Snow Slide: یک سرسره برفی بزرگ برای بزرگسالان و کودکان می‌باشد که می‌توانید دو نفری روی آن مسابقه بدهید.
  • Snow dunes restaurant: می‌توانید در رستوران این مجموعه غذاها و نوشیدنی‌های گرم میل کنید.

ساعت کاری:

  • یکشنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب
  • پنجشنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ شب
  • جمعه: از ساعت ۱ بعد از ظهر تا  ساعت ۱۲ شب

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

۴.شهربازی کیدز موندو، فراتر از یک شهربازی

آدرس: قطر، دوحه، خیابان ۳۷۳، ساختمان ۸۰۰، بزرگراه دوکان مال

هزینه: برای بزرگسال هزینه ورود به این شهربازی ۹۰ ریال قطر، برای کودکان بین ۴ تا ۱۴ سال ۱۳۵ ریال قطر و برای کودکان زیر ۳ سال ۹۰ ریال قطر می‌باشد، ورود کودکان زیر یکسال به این شهربازی رایگان است.

فضا و بازی‌های این شهربازی با دیگر شهربازی های قطر متفاوت است و به شکلی طراحی شده که به رشد بهتر کودکان کمک می کند. این پارک که مانند یک شهر طراحی شده قوانین خاص خودش را دارد و توسط کودکان اداره می‌شود. کودکان در این شهر کوچک می توانند با نقش های مختلفی مثل آرایشگری، خلبانی، آشپزی و غیره آشنا شوند و شغل های مختلف را امتحان کنند. بازی ها و سرگرمی های این پارک به نحوی طراحی شده است که کودکان برای دنیای بزرگسالی آماده می‌شوند و کودکان می‌توانند در حین بازی و تفریح ،مهارت های ضروری و تعاملات اجتماعی را یاد بگیرند. این پارک برای کودکان ۲ تا ۱۴ سال مناسب است و به آنان فرصتی می‌دهد که رویاهای خود را برای چند ساعتی زندگی کنند و برای ساختن آینده چیزی های جدید یاد بگیرند.

ساعت کاری:

  • شنبه تا پنجشنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب
  • جمعه: از ساعت ۱ بعدازظهر تا ساعت ۱۰ شب

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

شهربازی های قطر | ۵.پارک منطقه جنگلی

آدرس: قطر، دوحه، Hayatt Plaza، درب سوم، طبقه همکف

هزینه: برای ورود به این پارک بزرگسالان باید ۱۲۰ ریال قطر و کودکان ۱۰۰ ریال قطر هزینه پرداخت کنند.

یکی از بهترین شهربازی‌های قطر برای کودکان، تم پارک منطقه جنگلی می‌باشد. در این پارک فضایی مانند جنگل آمازون شبیه سازی شده است و با قرار دادن حیوانات متحرک، درختان و دکوراسیون جنگلی، فضای جذاب را در این پارک ایجاد کرده‌اند. تفریحات و وسایل بازی پارک برای گروه‌های سنی مختلف طبقه‌بندی شده تا بازدیدکننده‌ها در هر رده سنی از این تفریح چند ساعته لذت ببرند. از تفریحاتی که در تِم‌پارک جنگلی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سوارکاری در تاریکی
  2. ترن هوایی
  3. بازی های ویدیویی
  4. ماشین‌سواری در فضای رقابتی
  5. طراحی روی چهره کودکان
  6. جشن و مهمانی در اتاق‌های جادویی

ساعت کاری:

  • یکشنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب
  • پنجشنبه: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ شب
  • جمعه: از ساعت ۱ بعدازظهر تا ساعت ۱۲ شب
  • شنبه: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۱ شب

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

۶ آدرس: قطر، دوحه، جاده بین‌المللی Salwa

اگر دوست دارید در هوای گرم و شرجی قطر لحظات خنکی را سپری کنید باید به پارک آبی قطر بروید. این پارک آبی که تنها پارک آبی قطر می‌باشد در شهر دوحه قرار دارد.  این پارک آبی یکی از مکان‌های دیدنی قطر است که تفریحات متنوعی برای کودکان و بزرگسالان دارد. پارک آبی دوحه از هیجان‌انگیزترین شهربازی های قطر است که سرسره های بزرگ آن شهرت زیادی دارد و همچنین محل مناسبی برای خوش‌گذرانی با خانواده است. از تفریحات و وسایل بازی مختلف این پارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج‌های سرسره‌سواری
  • استخر های موج و موج‌سواری
  • جکوزی
  • قایق فضایی
  • استخر خانواده
  • رودخانه خروشان
  • رستوران و کافه های متنوع
  • فروشگاه‌ها و غرفه‌هایی برای خرید

لذت هیجان را در شهربازی‌های قطر تجربه کنید

سوالات متداول:

۱.کشور قطر چند پارک آبی دارد؟

قطر فقط یک پارک آبی دارد که در شهر دوحه قرار دارد.

۲.در کدامیک از شهربازی‌های قطر امکان قایق سواری در فضایی مانند ونیز فراهم شده است؟

یکی از رویایی‌ترین بخش‌های شهربازی جوندو لینیا، رودخانه‌ای است که در وسط پارک به شکل شهر آبی ونیز شبیه سازی شده است و می توانید در این رودخانه قایق سواری کنید.

۳.شهربازی کیدز موندو برای چه گروه سنی از کودکان مناسب است؟

این شهربازی برای کودکان ۲ تا ۱۴ سال مناسب است.

منبع: مجله گردشگری الی گشت