لغو ۱۵۰ پرواز شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و سرگردانی مسافران

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیندنت، روز گذشته شماری از پرواز‌های شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز لغو شد. لغو این پرواز‌ها سبب بروز وضع آشفته در فرودگاه‌های انگلیس و سرگردانی مسافران در ایام تعطیلات آخر هفته شد. بیش از ۱۵۰ پرواز ازجمله پرواز‌های این شرکت از انگلیس به مقصد آتن، ورشو و ریکیاویک Reykjavik (پایتخت ایسلند)، لغو شد. بریتیش ایرویز ده‌ها پرواز دیگر را نیز روز پنجشنبه به علت نقص در سامانه‌های فناوری اطلاعات لغو کرد. این درحالی است که قرار بود روز پنجشنبه شلوغ‌ترین روز هوانوردی انگلیس از سال ۲۰۱۹ باشد.

روزنامه ایندیپندنت با محاسبه‌ای ساده به این نتیجه رسید که حدود ۱۵۶ پرواز، عمدتاً داخلی و اروپایی، در روز‌های پنجشنبه و جمعه لغو شد. افزون بر این، ۱۴ پرواز شب گذشته نیز با تاخیر انجام شد. باتوجه به تعطیلات آخر هفته، این اتفاقات بر وضعیت ۲۵ هزار مسافری تاثیر می‌گذارد که می‌خواستند از هواپیما‌های شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز استفاده کنند.

یکی از سخنگویان بریتیش ایرویز گفت: «در حالی که اکثریت قریب به اتفاق پرواز‌های شرکت امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، برخی از پرواز‌ها از فرودگاه هیترو را به علت مشکل فنی لغو کردیم که دیروز تجربه کردیم. ما از مشتریانی که پروازهایشان تحت تأثیر قرار گرفته است عذرخواهی کرده و به آن‌ها پیشنهاد کرده‌ایم که پرواز دیگری را با ما یا شرکت دیگری رزرو کنند یا پول خود را پس بگیرند.»

بریتیش ایرویز احتمالاً با درخواست پرداخت میلیون‌ها پوند غرامت از جانب مسافران روبرو خواهد شد.