نخستین پرواز حجاج صبح فردا از فرودگاه کرمان آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: نخستین گروه از حجاج صبح فردا (یکشنبه) از فرودگاه کرمان و سپس فرودگاه امام‌خمینی (ره) به عربستان انتقال داده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حمیدرضا سیدی» امروز (شنبه) در نشست خبری مربوط به مراسم حج ۱۴۰۱ افزود: وظیفه نظارت بر مجموعه فرودگاه‌ها را برای مراسم حج امسال برعهده داریم و تاکنون هم در چندین جلسه نقاط ضعف و قوت عملیات حج گذشته بررسی شد.

وی گفت: از ۱۷ فرودگاهی که تحت مدیریت مستقیم مجموعه شرکت فرودگاه‌ها است، دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری مورد بررسی قرار گرفت و حتی به فرودگاه همدان نیز «فلایت چک » اعزام و وارسی پروازی انجام شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی بیان‌داشت: به‌جز عملیات وارسی پروازی، کاستی در خصوص تجهیزات فرودگاهی که مربوط به بازرسی و رفاه مسافر است نیز بررسی شد و فضای عمومی فرودگاه‌ها در آمادگی کامل برای اعزام و استقبال زائران است.

وی بیان‌داشت: ساعت پنج صبح فردا نخستین پرواز حجاج از فرودگاه کرمان و ساعت ۶ صبح  فردا از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

در این نشست، «شمس الدین فرزادی پور» سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: پس از چندسال هواپیمایی هما انتقال حجاج را بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: تیم فنی هم در حوزه تعمیرات و هم در بخش عملیاتی تلاش دارند تا خدمت در خور شان حجاج را ارائه دهند، نماینده ایران‌ایر در عربستان اقدامات و هماهنگی لازم را با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، انجام داده وبامداد امروز نخستین پرواز از گروه کارگزاران حج انجام شد.

فرزادی پور خاطرنشان‌کرد: پروازهای حج امسال از ۱۷ مرکز (ایستگاه پروازی) انجام می‌شود، بیش از ۴۰ هزار نفر زائر در مراسم حج امسال حضور دارند و پروازها به صورت رسمی از فردا آغاز می‌شود.