نمره مطلوب ایران در امنیت پروازها از سوی ایکائو با وجود تحریم‌ها

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات با اتکا به نیروی انسانی، دانش تخصصی و شرکت‌های دانش بنیان وضعیتمان در صنعت هوایی بسیار خوب است.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور، به امنیت پروازها و علل تاخیر در پروازها داخلی اشاره کرد و گفت:باید توجه شود در بحث امنیت پروازها یا صفر و یا ۱۰۰ هستیم چرا که دستور العمل‌ها و چک لیست‌ها به ما اجازه پرواز خارج از استاندارها را نمی‌دهد.

وی با اشاره به استاندارهای بسیار خوبی ایران در حوزه پرواز اظهار کرد: ماه گذشته نماینده سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) و ایمنی بخش هوانوردی از ناوبری هوایی ایران بازدید کرده و نمره بسیار خوبی به ایران دادند. خوشبختانه با وجود تحریم ها و مشکلات با اتکا به نیروی انسانی، دانش تخصصی و شرکت‌های دانش بنیان وضعیتمان در صنعت هوایی بسیار خوب بوده و دغدغه ای در حوزه نداریم همچنین نمره قابل قبولی در سطح بین الملل دریافت کردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور عنوان کرد: اگر مشاهده می‌شود که خلبانان یا عوامل فنی از برخی پروازها جلوگیری می‌کنند دقیقا در راستای ایمنی بوده و بر اساس کتاب هواپیما اگر مشکلی وجود داشته باشد خلبان‌ها اجازه پرواز ندارند تا عیب بر طرف شود و همه موارد نیز گزارش داده شده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز به موضوعات رسیدگی می‌کند و تا امروز دغدغه جدی در این حوزه نداشتیم.