هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

شنیدن واژه چارتر، اکثر افراد را به یاد پروازهای ارزان و مقرون به صرفه‌ای می‌اندازد که خرید آن هزینه‌های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. با این که این تصور تا حدود زیادی درست است اما تنها یکی از مزایای خرید بلیط هواپیما چارتر است. در واقع اگر بلیط چارتر را به خوبی بشناسید، نکات کاربردی و مهم را در هنگام خرید آن به کار ببندید و از همه مهم‌تر، از شرکت هواپیمایی معتبری مانند فلای تودی خرید بلیط خود را انجام دهید، تجربه‌ای عالی از خرید بلیط چارتر به دست خواهید آورد.

در ادامه این مطلب، همه چیز درباره بلیط چارتر به صورت مختصر و جامع برای شما مورد بررسی قرار گرفته است.
خرید بلیط هواپیما چارتر

چارتر به معنای دربست کرایه کردن و یا اجاره یکجا است و در فرآیند خرید و فروش بلیط هواپیما به این مفهوم اشاره می‌کند که آژانس هواپیمایی و یا شرکت چارتر کننده‌ای که خرید بلیط هواپیمای خود را از طریق آن انجام داده‌اید، تمامی صندلی‌های یک پرواز به خصوص را، از قبل خریداری کرده و حالا آنها را با نرخ مورد نظر خود به فروش می‌رساند. در واقع بزرگ‌ترین تفاوت بلیط های چارتر با بلیط های سیستمی در این است که شما هنگام خرید این نوع بلیط‌ها، برای بلیط چارتر، نرخ مورد نظر شرکتی که آن را برای خرید انتخاب کرده‌اید را می‌پردازید و برای بلیط سیستمی، تنها نرخ مصوب شرکت هواپیمایی که قرار است سفر خود را با آن انجام دهید را، پرداخت خواهید کرد.
چرا خرید بلیط چارتر به صرفه تر است؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که شرکت‌های هواپیمایی در نهایت موفق به فروش تمامی صندلی‌های پرواز خود نمی‌شوند، از این رو برای تامین هزینه‌های خود، صندلی‌های اضافه خود را به شرکت‌های چارتر کننده و یا آژانس‌های هواپیمایی می‌فروشند، تا آنها با نرخ مورد نظر خود، صندلی‌های خالی را به فروش برسانند.

حال تصور کنید که باز هم این صندلی‌ها، پر نشوند و از طرفی دیگر شرکت چارتر کننده، ملزم به پرداخت هزینه صندلی‌ها باشد. در این شرایط معمولا این شرکت‌ها، بلیط‌ هواپیما را خصوصا زمانیکه به موعد پرواز نزدیک‌تر شوند، با قیمتی بسیار کمتر به فروش می‌رسانند تا در نهایت تمامی صندلی‌ها را پر کنند. از این رو، خرید بلیط هواپیما چارتر بسیار به صرفه‌تر از بلیط هواپیما سیستمی است اما تنها در صورتی موفق به خرید بلیط ارزان چارتر خواهید شد که نکات مهمی را در هنگام خرید، رعایت کنید.
بلیط چارتر را از شرکت های معتبر بخرید

اولین نکته مهم در زمان خرید بلیط هواپیما چارتر این است که کدام شرکت را برای خرید انتخاب می‌کنید. بدون مقدمه می گوییم، شرکت‌های هواپیمایی معتبر و مطمئنی همچون فلای تودی را برای خرید بلیط هواپیما چارتر انتخاب کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید. گاهی اوقات ممکن است که در تبلیغات بلیط های چارتر با قیمت های وسوسه کننده و غیر منطقی مواجه شوید و بدون اطمینان و شناخت از شرکت چارترکننده، اقدام به خرید بلیط چارتر نمایید و با مشکلات مختلفی همچون عدم پشتیبانی و یا حتی لغو شدن خرید مواجه شوید. اما در مقابل اگر از شرکت های هواپیمایی خوشنام و معتبری همچون فلای تودی خرید بلیط چارتر خود را انجام دهید، قطعا تجربه خوبی از خرید بلیط هواپیما چارتر خواهید داشت.
قیمت بلیط رفت و برگشت را همزمان بررسی کنید

گاهی پیش می‌آید که هزینه یکی از بلیط ها چارتر شده و قیمت بلیط دیگر، بسیار بالاتر از حد انتظار باشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتما در هنگام خرید بلیط چارتر، قیمت بلیط پرواز رفت را با بلیط برگشت به صورت همزمان بررسی کنید.
زمان مناسبی را برای خرید بلیط چارتر انتخاب کنید

اگر قصد سفر در فصول پرطرفدار گردشگری را با خرید بلیط هواپیما چارتر به امید کاهش هزینه های سفر دارید، باید این حقیقت را بدانید که در این زمان‌ها، قیمت بلیط چارتر هواپیما با بلیط سیستمی تفاوت زیادی ندارد زیرا به هر حال، این بلیط ها مخاطبان خاص خودشان را دارند و معمولا با نرخ مورد نظر شرکت‌ها به فروش می‌رسند. اما در مقابل، اگر در فصل‌های ارزان سفر و گردشگری اقدام به خرید بلیط چارتر از مجموعه‌های معتبر نمایید، قطعا هزینه کمی بابت خرید بلیط چارتری پرداخت خواهید کرد.
بلیط چارتر را به راحتی کنسل کنید

برخلاف تصور عموم که بلیط‌ های چارتر قابل استرداد نیستند، اگر مسافر به هر دلیلی از انجام سفر پشیمان شود، در صورت رعایت قوانین، بلیط چارتر در صورت موافقت شرکت چارتر کننده به راحتی لغو شده و هزینه کنسلی بلیط با پرداخت جریمه به حساب مسافر بازگشت داده خواهد شد.

در نهایت اگر قصد خرید بلیط هواپیما چارتر را دارید، قبل از هر چیز با آگاهی کامل از شرکتی معتبر خرید خود را انجام دهید تا ضمن اطمینان از صحت اطلاعات بلیط خریداری شده، چنانچه پس از خرید بلیط با مشکلی مواجه شدید، مشکل شما قابل پیگیری باشد.

فلای تودی یکی از شرکت‌های بسیار معتبر در زمینه خرید بلیط چارتر هواپیما است که شما را از ابتدا تا انتهای خرید پشتیبانی می‌کند و امکان استرداد آنلاین بلیط چارتر را برای تمامی کاربران خود فراهم کرده است، به طوریکه چنانچه طبق قوانین امکان کنسلی بلیط چارتر وجود داشته باشد، اگر بلیط چارتر هواپیما را از فلای تودی خریداری کرده باشید و تصمیم به استرداد بلیط گرفتید، می‌توانید درخواست خو د را به صورت آنلاین ثبت نمایید و هزینه کنسلی بلیط هواپیما را به صورت آنی از طریق حساب خود دریافت نمایید.