هواپیمایی آتا: چارترکنندگان بلیت‌ها را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، یکسال پس از ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتقاضا، سازمان هواپیمایی هفته گذشته در تذکر دوباره به شرکت‌های هواپیمایی دو هفته مهلت داد تا تمام قراردادهای چارتری خود را ابطال و نتیجه را به مسافران اعلام کنند.

هواپیمایی آتا در همین راستا امروز در اطلاعیه‌ای خطاب به آژانس‌های طرف قرارداد با هواپیمایی آتا اعلام کرده است: با توجه به مشاهده برخی موارد فروش گران تر از قیمت مصوب توسط برخی دفاتر یا شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی به اطلاع می‌رساند هیچ یک از دفاتر شرکت‌های خدمات مسافرتی اعم از سایت‌ها، سامانه‌های فروش و شرکت‌های زیرمجموعه، مجاز به نمایش یا فروش بلیت با نرخ‌های بالاتر از مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری در سایت‌ها و کانال‌های خود نیستند.

شرکت هواپیمایی آتا ضمن محکوم کردن هر نوع گران فروشی بلیت هواپیما، اعلام می‌دارد این هواپیمایی بلیت مسیرهای پروازی خود را به چارترکنندگان پایین‌تر از نرخ مصوب واگذار کرده و فروش آن با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به مسافران خلاف قانون است.

در این اطلاعیه آمده است: شرکت هایی که اقدام به فروش بلیت به قیمت بالاتر از نرخ مصوب کرده‌اند لازم است سریعا نسبت به اصلاح نرخ بلیت‌های قابل فروش و عودت مبالغ اضافه دریافتی‌ به مسافران اقدام کنند.

هواپیمایی آتا در این اطلاعیه اعلام کرد: مسئولیت و تبعات ناشی از تخلف گرانفروشی متوجه صادرکنندگان بلیت بوده و در صورت عدم اقدام موثر ضمن قطع همکاری با شرکت‌های طرف قرارداد، نسبت به معرفی متخلفین به سازمان‌های ذیصلاح و مراجع قضایی اقدام خواهد شد.