هواپیمایی «آتا» گران فروشی بلیت را به گردن واسطه‌های فروش انداخت

تهران- ایرنا- شرکت هواپیمایی «آتا» در واکنش به دریافت اخطار از سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام‌کرد: گران فروشی بلیت هواپیما در لایه‌های زیرین شبکه فروش توسط اشخاص و شبکه‌های فروش بلیت به‌طور خودسرانه انجام می‌شود و بدیهی است که این اعمال خلاف نباید بپای شرکت‌های هواپیمایی نوشته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شرکت هواپیمایی آتا که روز گذشته از سازمان هواپیمایی به دلیل گران فروشی بلیت هواپیما اخطار گرفته بود در جوابیه‌ای اعلام کرد که گران فروشی نه از سوی شرکت، بلکه از سوی لایه های زیرین فروش انجام می‌شود.

«آتا ایر» در این جوابیه توضیح می‌دهد: شرکت هواپیمایی آتا همواره در همه امور به مصوبه‌های شورای عالی هواپیمایی کشوری پایبند بوده و هرگز خارج از مصوبات آن شورای نسبت به اعمال تغییر در قیمت خدمات پروازی اقدام نکرده است است. در لایه‌های زیرین شبکه فروش بلیت هواپیما برخی شرکت‌ها، اشخاص و شبکه های فروش بلیت به‌طور خودسرانه اقدام به گران‌فروشی می‌کنند و بدیهی است که این اعمال خلاف نباید به‌پای شرکت‌های هواپیمایی نوشته شود.

آتا ایر در جوابیه خود آورده است: شرکت هواپیمایی آتا در کنار سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با خاطیان برخوردهای لازم قانونی را انجام خواهد داد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است: برخی پروازهای این شرکت از مبدا تهران به مقاصد تبریز، مشهد، اهواز و بندرعباس در کلاس بیزینس و با جت‌های بیزینسی «امبرائر» انجام می‌شود و دلیل اختلاف قیمت آن پروازها با سایر بلیت‌های اکونومی در خدمات ویژه‌ای است که به مسافران اختصاص می‌یابد.